Eperföldi diákok túrája Óbányán

2015.11.24 11:26    |    Szvétek Klára pedagógus

Egyik szombat reggel útnak indult egy busznyi természetet, túrázást kedvelő eperföldi diáksereg és néhány tanár a Mecsekbe, Óbánya környékére.

Gyorsnak tűnt az út, hiszen közben néztük a tájat, az állatokat. Őzek merészkedtek elő és a ragadozó madarak is felébredtek. Mindannyian felvettük a hátizsákot, indult a túra. Átgyalogoltunk Óbá-nyán, megcsodáltuk a tornácos sváb házakat, s már pillanatok alatt be is értünk az erdőbe.

A táj színes ruhába öltözött, sárga, barna, vöröses színben pompázott. Libasorban haladtunk a keskeny ösvényeken. Fanyar, kék kökényt és édes fekete szedret kóstolgattunk, élveztük a vidék változatosságát. Megcsodáltuk az óriási pókokat, pókhálókat, melyeken ezüstösen csillogott a harmat. Közben lestük a turistajelzéseket a fákon. Utunk Óbá-nya – Pásztor-forrás – Cigányhegyi kilátó – Kisúj-bánya – Bodza-forrás – Cseppkő-sziklák – vonalon vezetett.

A nap közepén, miután az erdőben egy hatalmas tisztásra leltünk, úgy döntöttünk, itt letelepszünk. Útközben lejtőkkel, emelkedőkkel, forrásokkal találkoztunk. Ennyi gyaloglás után jól is esett egy kis pihenés. A szabadtéri tűzrakó helynél tábortüzet gyújtottunk. A tűz lángja meleget adott. Közben a hátizsákokból előkerültek a finomságok. Miután a tűzből parázs lett, a nyársakra szalonnát, kolbászt, lilahagymát tűztünk, kenyeret pirítottunk. Az erdő pompázatos világában, madárcsicsergés mellett jóízűen lakmároztunk. Szomjunkat a Pásztor- forrás vize oltotta. Mennyivel jobb a csap vizénél! Miután mindenki megtöltötte bendőjét, következett a játék. A forrásnál futkároztunk, bújócskáztunk, majd e kellemes pihenő után ismét felkerekedtünk.

Meglátogattuk a Cigány-hegyen lévő kilátót, 500 méter magasságban. Körülvett minket az erdei panoráma.

Következő nevezetesség volt a Hármas határhegy, majd a Zengő, a Mecsek kiemelkedő csúcsai. A magasságot ismét mélység követte. Egy őszi kikericcsel teli dombra érkeztünk. Ezt követően eljött napunk egyik legszebb látványa, a Ferde-vízesés. Csillogó szemekkel néztük a fehér habokat, hallgattuk a lezúduló víz kellemes moraját.

Ennyi szemet gyönyörködtető látvány után nehezen elindultunk hazafelé. Fejünkben már ott járt a következő kirándulás helyszíne, ahol a földrajz és a biológia órán tanultakat közvetlenül megfigyelhetjük. Túrázásaink során elmondhatjuk, így élőben látva még jobban tiszteljük, óvjuk a természet növény- és állatvilágát.

Kellemesen elfáradva azon gondolkoztunk a buszon hazafelé, mi eperföl-disek, hová kerekedjünk fel legközelebb. Gyakorlott túrázók lévén, nem lesz nehéz megtalálni a soron következő útvonalat a mi kis szép hazánkban.

Kalocsai hírek

A szegregált terület integrációja

" A szegregált terület integrációja A roma társadalom Kalocsa életében A Kalocsai...

Pályázatból parkosított templomkert és új kerítés Ordason

Átvette a református egyház a Visszatérés Háza kulcsaitNagy ünnepre gyűltek össze az ordasiak elmúlt...

Kalocsai szerző sikere az irodalmi pályázaton

Október 14-én, pénteken este Budapesten kihírdették a Világháló Alapítvány ésa Blinken OSA Archívum...

Lélekemelő kórushangverseny a kalocsai főszékesegyházban – Három kiváló egyházi kórus több, mint 100 tagja énekelt

Kalocsa gyönyörű barokk templomában, a Nagyboldogasszony Főszékesegyházban október 15-én,...

Paks II. a hosszú távú ellátásbiztonság záloga

Atomenergia nélkül nincs ellátásbiztonság Európában, Paks II. pedig hazánk hosszú távú...

Az aradi vértanúkra emlékezett Kalocsa – A koszorúzáson Balogi József mondott beszédet

Kalocsa város hagyományai szerint az első felelős magyar kormány szoborcsoportjánál tartották meg a...

Új fasorok, fák díszítik Kalocsát

„A legjobb időpont a faültetésre 20 éve volt, a második legjobb ma van!” – tartja...

Az integráció fontos szerepe a roma társadalomban

Antidiszkriminációs programok Kalocsa  város életébenA Kalocsai Önkormányzat, a Szociális Központ és...

In memoriam Szallár Károly (1951-2021)

Futótűzként járta be a várost, hogy elhunyt Szallár Károly, Kalocsa idegenforgalmának egyik jeles...

Közlekedésbiztonsági napra készül a rendőrség

Októberben kezdődött és december elejéig tart a Kalocsai Rendőrkapitányság illetékességi területén...