Kenutúra Esztergomtól Kalocsáig

2015.07.16 11:14    |    Madarász Maja,9.b

A fennállásának 250. jubileumát ünneplő Kalocsai Szent István Gimnázium 17 fős lelkes evezős csapata június 29-től július 4-ig generációs kenutúra keretében Esztergomtól Kalocsáig evezett le a Dunán. A nem kis kihívást jelentő kezdeményezés szervezője Szűcs Zoltán testnevelő tanár volt, aki korábban végigjárta már ezt az utat, majd olyan csapatot igyekezett maga köré gyűjteni, akik vagy most, vagy valamikor régen a gimnázium tanulói voltak. A legfiatalabb 15, a legidősebb evezős 60 év feletti volt. A program emlékezetes marad mindannyiuk számára, hisz nem kis erőfeszítést és kitartást igényelt a hosszú vízitúra.

Az iskolánkat képviselő csapat tagjai voltak: Szűcs Zoltán, Koprivanacz László, Pécsi István, Hajdu István, Bolvári Ferdinánd, Hajduné Dienes Szilvia, Hajdu Attila, Lakatos Róbert, Palásti Andrea, Magony Martin, Szűcs Péter, Baka Dávid, Balázs Péter, Bleszák Nóra, Kovács Aliz, Deák Marianna és Madarász Maja.

Hétfő reggel már mindenki nagyon izgatott volt, főleg, hogy a tervezett időpont után egy órával sikerült csak elindulni. A buszban már jó hangulat és vidámság kísérte utunkat. Esztergomban a kipakolás és a sátrak felállítása után elindultunk egy kis városnézésre, melynek a legfőbb célja a gyönyörű Bazilika volt. Legelőször egy esztergomi lelkészt látogattunk meg, aki egy kápolnában megáldotta kis csapatunkat és a csodaszép Szent István ikont, melyet Palásti Andrea készített. Ezután a várat tekintettük meg. Az este szintén jó hangulatban telt, a nap zárásaként szalonnát sütögettünk, énekeltünk és beszélgettünk a tábortűz körül.

Kalocsai Néplap

Másnap délelőtt vízre szálltunk és megkezdődött az evezés. Mivel ez az első nap volt, ezért csak körülbelül 30 km-t mentünk. A Dunakanyarban kenuzni felbecsülhetetlen élmény volt és a táj varázslatos, hogy tovább tudjunk gyönyörködni a vidékben, összekapaszkodtunk és együtt csordogáltunk lefele. Ebédelni Nagymarosnál álltunk meg, mellyel szemben a visegrádi várat tekinthettük meg. A nap végén a Kisoroszi szigetcsúcsnál kötöttünk ki, ahol igazán közel kerültünk a természethez, viszont a mosdóhoz sajnos hosszú út vezetett. A jól megérdemelt finom bográcsos vacsora után ismét a tábortűz köré ültünk és megbeszéltük a következő napot.

Szerdán a reggeli és a kötelező csoportképek után folytattuk utunkat. Az egész napos evezés után Szentendrén kötöttünk ki, ahol este sétáltunk egyet a gyönyörű városban. Ezen a napon mindenki korán lefeküdt aludni, mivel másnap reggel ötkor kellett kelnünk, hogy elkerüljük Budapesten a hajóforgalmat. Fővárosunkat kenuból, a Dunáról látni hihetetlen élmény volt.

Csütörtökön volt a legnehezebb napunk, mert már 50 km-t kellett megtennünk. A sátrazás Ercsiben, ahol már várt minket a paprikás krumpli és az isteni fánk, mely nagyon jól esett a csapatnak a hosszú nap után. Péntek reggel fél 10 körül újra útnak indultunk és sebesen haladtunk Solt felé. Bár a társaság már kezdett fáradni, de a lelkesedés még mindig nem hagyott alább. Néhány pihenővel, de végigcsináltuk ezt a napot is és este fél 9 körül megérkeztünk a táborhelyünkre, ahol már tárt karokkal vártak minket. A vacsora babgulyás volt, amit a tábor tulajdonosa készített nekünk.

Kalocsai Néplap

És végül elérkezett a szombat, a túra utolsó napja. Mindenki frissen és vidáman ébredt, a szokásos reggeli után a már teljesen összeszokott csapat elindult Kalocsa felé. Harta előtt valamennyivel csatlakozott hozzánk Gábor Magdolna tanárnő is motorcsónakkal és a finom süteményekkel. A célba összekapaszkodva és Szent István gimnáziumos zászlóval a kézben érkeztünk. Ezt a csodálatos élményt sosem fogjuk elfelejteni.

Kalocsai hírek

Lezárult Kék Madár gyermekrajzversenye – Ötvenkétezer-négyszázhuszonöt adományperc az alapítványnak

Tizenhat iskolából, több mint ezer gyermektől érkezett pályamű „45 perc segítség” című...

Veterán jármű kiállítás Kalocsán

Egy évszázad gépcsodái az Érsekkertben! Két éven át kellett elhalasztani, most szombaton végre...

Nagy erejű robbanás Kiskőrös belterületén – Két súlyos sérültet mentőhelikopter szállított Pécsre és Budapestre

Nagy erejű robbanás következtében kidőlt egy kiskőrösi ház egyik fala és kigyulladt a tetőszerkezete...

Átadtak a pedagógusok munkáját elismerő Kunszt József díjakat Kalocsán

A főegyházmegyéből öt pedagógus kapott kitüntetést Huszadik alkalommal ítélték oda az oktatás,...

Végső nyughelyére kísérték Dr. Svébis Mihályt, a megyei kórház főigazgatóját

Dr. Svébis Mihályt, a Bács-Kiskun Megyei Oktatókórház főigazgatóját a Kecskeméti Református...

Bács-Kiskun megye tűzoltói Kalocsán ünnepelték védőszentjük napját

A Bács-Kiskun Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatáság idén Kalocsán, május 3-án tartotta ünnepi...

Búzaszenteléssel Kalocsáról indult az idei Magyarok kenyere program

A Kalocsán a május 1-jén, szombaton rendezett számos esemény közül is kiemelkedik a Kalocsa –...

Szijjártó Péter a fajszi Pata József Kft-nél tett látogatást

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter május 6-án, pénteken a fajszi Pata József Gépipari...

Évelőkkel szépítik a város virágágyásait

Az egynyári virágok mellett a közelmúltban megjelentek és a kiültetésekben egyre nagyobb arányban...

Lezárult az izgalmakban bővelkedő országos Szelidi-tavi horgászverseny

Még a véghajrá előtti éjszaka, sőt, a szerda 12 órai zárás előtti utolsó pillanatok is jelentősen...

Fergeteges Leander Kills zárókoncert a kalocsai majálison

Már a május elsejei ünnep előestéjén is zenei csemege, igényes vendéglátó muzsika várta a...

A Dózsa ballagásán 114 diák búcsúzott a középiskolás évektől

Péntek délután elballagtak a Bajai SZC Dózsa György Technikum és Kollégium végzős diákjai. A...

Viczay Lajos fotó-és festőművész kiállítása a kalocsai Városi Galériában

Sokan eljöttek, hogy láthassák a fotósként is ismert Viczay Lajos festményeiből álló kiállítást,...

Már majdnem kész a Csajda-kerti játszótér

A játékok már a helyükön állnak, de még hiányoznak a biztonságos használathoz szükséges utolsó...

Font Sándor hetedszer vette át országgyűlési képviselői megbízólevelét

A 2022. évi országgyűlési képviselői választáson a Kalocsa székhelyű 03.számú választókerületben...

Szent György-napi szentmise a rendőrökért

Sárkányölő Szent György, a rendvédelmi szervek védőszentje napja alkalmából ünnepélyes szentmisét...

Sokan éltek a személyes találkozás lehetőségével

Naponta tízezer látogatója volt a Műegyetem tavaszi állásbörzéjének, ahol immár hagyományosan...

In memoriam Szallár Károly (1951-2021)

Futótűzként járta be a várost, hogy elhunyt Szallár Károly, Kalocsa idegenforgalmának egyik jeles...

Közlekedésbiztonsági napra készül a rendőrség

Októberben kezdődött és december elejéig tart a Kalocsai Rendőrkapitányság illetékességi területén...