A Vagyonhasznosítási Kft. új vezetőjével beszélgettünk

Pécsi Tiborné: együtt kell bevételt növelni és fejlődni!

2017.07.19 14:57    |    V.I.  

Pécsi Tiborné a képviselő-testület áprilisi döntése értelmében négyhónapnyi bizonytalanság után, amit a Kalocsai Vagyonhasznosítási és Könyvvezető Kft. élén töltött elődje, Loibl László távozását követően, immáron hivatalosan is a társaság ügyvezető igazgatójaként dolgozik. Bár a vezetői székre mások is pályáztak, ő vallja, hogy nem átmeneti időszakként tekintett az elmúlt hónapokra és az elődjével, aki mellett gazdasági vezetőként dolgozott, megkezdett irányt folytatni szeretné. „Megy a saját feje után”, fogalmazott mosolyogva, bízva abban, hogy a meglévő csapattal sikerre tudja vinni a céget. Ehhez viszont azt várja, hogy mindenki együtt húzzon – derül ki lapunknak adott interjújából.

Mióta erősíti a Vagyonhasznosító Kft. csapatát és hogyan vált a cég első emberévé?

– Kezdem a végéről, mert természetesen megvolt ennek az előzménye. 2015 januárja óta dolgozom a cégnél, volt tehát két teljes évem arra, hogy megismerjem annak felépítését. Mint gazdasági vezető, a feladataim körébe tartozott, hogy segítsem a korábbi ügyvezetőt abban, hogy kialakítsunk egy megfelelő szervezeti felépítést annak érdekében, hogy az egységeket úgy lehessen irányítani, illetve adminisztrálni, hogy megfelelő információkkal rendelkezzünk a menedzseléshez. Azt nem gondoltam, hogy ilyen fordulatot vesz az életem és magam veszem majd át a kft. irányítását. 2015 márciusától a korábbi ügyvezetővel az élen, elég nagy lendülettel mentünk neki a cég átalakításának. Úgy gondolom, hogy nagyon sok mindent sikerült elérni. Magam azt tartottam nagyon fontosnak, hogy átláthatóvá tettük a társaság működését. Magyarán sikerült elérni, hogy a tevékenységeit külön-külön felépítve és kimutatva már a tulajdonos önkormányzat is láthatja, hogyan épül fel a cég, melyik területe nyereséges, melyek a problémásak, mert a korábbi könyvelésből ezek nem derültek ki. Cél volt az ágazatok elkülönítése, a problémás gócpontok feltárása. Ekkor bukott ki például az, hogy a Vízimadárparkban hatalmas gondok voltak onnantól, hogy elkerült tőle a korábban hozzátartozó százhektáros terület, ami mondhatni, eltartotta a farmot. Végül is ez vezetett oda, hogy a létesítményt bérbe adták.

pecsine1_254Említette, hogy nagy falat volt a különböző területek rendbetétele. Mely területekről beszélünk? Milyen sejtek alkotják ezt a céget?

– Nagyon örülök ennek a kérdésnek, mert több oldalról tapasztaltam az elmúlt éveken, hogy a városlakók nincsenek igazán tisztában azzal, hogy egy-egy önkormányzati cég mivel is foglalkozik. Legutóbb épp azzal kerestek meg, hogy hozassak helyre néhány megrongált utcai padot, ami, bár rengeteg terület tartozik hozzánk, de ez éppen pont a Parkgondozó Kft. felelőssége és feladata. A vagyonhasznosítás a fő területünk, amire ténylegesen alapították ezt a céget. Ezen ágazatunkba tartozik például a piac, a sportlétesítmények működtetése-hasznosítása, ami egyébként még mindig nem teljesen tisztázott terület, ide tartozott korábban a Vízimadárpark, ide tartoznak az önkormányzati lakások, illetve üzlethelyiségek, amiket bérbe tudunk adni. A másik nagy ágazatunk az üzemeltetési ágazat, amely magába foglalja az összes önkormányzati ingatlannak az üzemeltetését a Városházától kezdve az intézményi épületeken át az óvodákig, a zsinagógáig, a teljesség igénye nélkül. Ezenkívül külön kezelendő ágazatként tekintünk az uszodára, ami egy teljesen önállóan működő egységünk, valamint kiemelném a Kalocsa Szíve Program keretében megvalósított létesítmények üzemeltetését. A pályázatból épült létesítményekre ugyanis fenntartási időszakot határoztak meg, ami öt évre szól.

Bár váratlan fordulatnak nevezte, hogy a röviden KalocsaVagyonként emlegetett cég vezetője lett, maga a feladatkör mégsem volt teljesen ismeretlen, hiszen Loibl László lemondásának elfogadása óta megbízott vezetőként látta el a vezetői feladatokat…

– Valóban, január 1-jétől a hivatalos döntés kihirdetéséig felkértek erre. Már ebben az időszakban elkezdtem azokat a lépéseket megtenni, amikről azt gondoltam, elengedhetetlenek ahhoz, hogy elinduljon egy jó irányba vezető folyamat. Nem ideiglenes állapotként tekintettem erre az időszakra, így megléptem mindent, amiről úgy gondoltam, hogy meg kell lépni. Emellett persze a napi feladatellátást is végeztem.

Milyen változások jönnek a cégnél azáltal, hogy új vezetője lett?

– Ez egy nagyon nehéz kérdés, hiszen 2015 januárja óta folyamatosan alakítjuk a céget és formáljuk az átláthatóság felé. Nyilván ezeket a lépéseket közösen tettük az előző ügyvezetővel. Én most ezt a folyamatot folytatom. Persze vannak saját gondolataim és, hogy úgy mondjam, a saját fejem után fogok menni, de magam is kivettem a részem abból, amit Loibl Lászlóval elkezdtünk, és jónak tartom ezt az irányt, hogy igenis átláthatóvá kell tenni a kft.-t! Szorgalmazom, amit az önkormányzat is elvár tőlünk, hogy minél több saját bevételt produkáljunk. Ehhez a megfelelő szakembereket kell alkalmaznom. Ha azt látom, hogy esetleg a mostani kollégáim nem tudják ezt az ütemet, vagy irányt a magukévá tenni, váltani kell. Szintén fontos a költség-hatékony működés. Ezek összessége az új irány.

– Eddig mik a tapasztalatok a Kalocsa Szíve helyszínei iránti érdeklődést tekintve?

– A tavalyi évet én nem nevezném próbaévnek, inkább az ideiről gondolom, hogy az egyes helyszínek főpróbája lesz. Az már most látszik, hogy igenis élénkül a városban a turizmus, amit véleményem szerint nem csak én tudok megerősíteni. Mi, a magunk részéről ezt abból vesszük észre, hogy egyre nagyobb az igény a Kalocsa Szíve helyszíneire, úgy, mint a szabadtéri színpadra, az Érsekkertre, amiről szívből remélem, hogy újra olyan felkapott hely lesz a Platánnal együtt, mint volt anno. De említhetném a Tájházat, a Látogatóközpontot, a Schöffer Gyűjteményt, vagy a tornyot is, illetve a Csilás parkot, ahonnan indul az egész történet, hiszen ott állnak meg a turistabuszok, onnan sétálnak fel a látogatók a Szentháromság térre.

Mint fogalmazott, a bevételnövelés egy fontos célja a társaságnak. Erre a Vagyonhasznosító esetében milyen lehetőségek vannak?

– Nekem megvan az a rossz tulajdonságom, hogy szerintem elég reálisan látom a világot. Éppen ezért nincsenek nagyratörő elképzeléseim, mint száz százalékban önkormányzati tulajdonú cég, megvannak a magunk korlátai. Természetesen olyan bevételt, illetve akkora nyereséget nem tudunk elérni, mint egy magánvállalkozás, nincs arra forrás, hogy grandiózus fejlesztéseket valósítsunk meg, ezért nekünk a saját korlátainkon belül kell maximálisan kihasználni mindent, amit lehet. Hogy egy példát említsek, az uszodában sikerült elérnünk, hogy a látogatók már bankkártyával is fizethetnek.

Végezetül, a korábbi ügyvezető részéről elhangzott, hogy felmerült a város két legnagyobb cégének, nevezetesen az immáron Ön által irányítottnak és a Parkgondozó Kft.-nek az összevonása. E tekintetben történtek-e további egyeztetések, várható-e hogy ez megtörténik?

– Igen, valóban volt erről szó. Mi üdvözöltük is az ötletet, gondolkodtunk is, hogyan lehetne megvalósítani. Nekem az a véleményem, hogy az is egy járható út lett volna megfelelően kidolgozva egy nagyobb szolgáltató, nevezetesen a Kalocsai Szolgáltató Kft.-nek a tevékenységi köreit. A cégünk nevében is benne van, hogy könyvvezető kft. vagyunk. Amikor a cég létrejött 2012-ben, akkor hét önkormányzati tulajdonú cég volt, akinek a könyvelését mind a Vagyon Kft. végezte. Jelenleg belőlük már csak három van, hiszen menet közben több megszűnt közülük, külső könyvelést pedig nem is gondoltuk, hogy vállalnánk, hiszen arra nincsen megfelelő személyzetünk, arról nem is beszélve, hogy a városban több könyvelőcég van, így nem biztos, hogy erre lenne fizetőképes kereslet. Gondolkodtam azon, hogy olyan számviteli rendszert kellene kialakítani, ebben egyébként elődöm is támogatott, ami sokkal frissebb információkat tud biztosítani a vezetésnek az egyes döntések előkészítéséhez a jelenleginél és ezért szoftvert is váltottunk. A jelenlegi egy komoly rendszer, amit januárban vezettünk be, és még mindig csiszolgatjuk. Visszatérve a fúzióra, annál is inkább indokoltnak láttam a két cég összevonását, hogy a gazdasági adatok, szépen áttekinthetően, egy cég egy rendszerében gyűljenek össze. Az illetékesek végül nem így döntöttek, az összevonás pedig a továbbiakban nincsen tervben.

Vezetőváltáskor talán nincs olyan munkahely, ahol ne merülne fel a kérdés, hogy a meglévő dolgozói állománynak biztos-e a helye, esetleg kilátásban vannak-e személyi változások?

– Mivel én együttdolgoztam a jelenlegi kollégáimmal, ágazatvezetőkkel, ezért ők nagyon jól tudják, hiszen el is mondtam nekik, hogy én most szeretnék mindenkinek esélyt adni arra, hogy bizonyítsák, hogy ebben a felállásban is ugyanolyan jól tudunk együttműködni, mint korábban. Hogyha ez működni fog, úgy vélem, nem lesz szükség személyi cserékre. Ha viszont úgy látom, hogy gond van egy-egy ágazattal, akkor lépni kell. Mindazonáltal én azt szeretném, hogy ha mindannyian a közös cél irányába haladnánk, és együtt fejlesszük ezt a céget!



Kalocsai hírek

Állandó helyet keresnek az egyesületnek

Koronavírus kapitány hadaival szemben a honvédségi munkában edzett, egykori katonák sem tehetnek...

Megjelent a koronavírus a kalocsai szociális otthonban

Tisztelt Kalocsaiak! Tájékoztatom Önöket, hogy a 2020. szeptember 9-én kihirdetett látogatási...

Tóth Emese: A Legyen a zene mindenkié program sikere minden képzeletünket felülmúlta

Az előző éveket tekintve viszonylag kevés kulturális és zenei program kötődik a pandémiával sújtott...

Hét közben nem változnak a rendelési idők

A fogorvosok ötéves szerződés alapján végzik a fogorvosi ellátást városunkban, mely szerződések a...

Megszokott rendben folyik az oktatás

 A Tankerület vezetője által hivatalosan is megerősítve immár bizonyosan nem szóbeszéd, hogy a...

A végstádiumban lévő betegek látogathatók a kórházban

Dr. Müller Cecília országos tisztifőorvos valamennyi fekvőbeteg-ellátást nyújtó intézmény részére...

Megújul az 52-es és 54es főút két fontos szakasza – Az útfelújítás 2021. második felében kezdődi

Miután a Magyar Közlönyben is megjelent, Font Sándor országgyűlési képviselő Solt határában, a...

Dr. Filvig Géza: Köszönöm, további fegyelmezett hozzáállást, türelmet, kitartást kérek, amíg a helyzet megköveteli!

Este nyolc után országszerte kihalt utcák fogadják a néhány – megfelelő igazolások...

Kiváló lehetőség a Mérnök leszek a Paks II.-nél program

Részmunkaidős foglalkoztatást, a diplomamunkához, tanulmányok sikeres befejezéséhez szakmai...

Kijárási és gyülekezési korlátozás lépett érvénybe

A koronavírus-járvány miatt a kormány döntésének megfelelően november 4-én, szerdán életbe lépett a...

Platinadiplomás fotóművész Bedi Gyula, Uszód polgármestere

A fotográfia területén kiemelkedő személyek érdemeinek elismerésére a Magyar Fotóművészeti...

Font Sándor: 64 éve, november 4-én rohanták le Magyarországot az orosz tankok

Font Sándor országgyűlési képviselő az október 23-án tartott városi megemlékezésen nagy ívű...

Filvig Géza: Egyetlen forintot nem bukott a város a Kertvárosi csapadékvíz-projekten

Király Róbert ellenzéki képviselő és a Békés Kalocsáért Egyesülethez köthető helyi portál szerint a...

Indul a Kalocsai Néplap Mikulás napi nyereményjátéka! „Van zsákodban minden jó…”

Kedves Kalocsai Néplap Olvasó! Kedves Gyerekek! Már csak néhány hét van hátra, hogy a várva...

LED TV, tolószék adomány a Szent Kereszt Kórház Krónikus Osztály betegei részére

A foktői székhelyű Pirates Family Motoros Club képviseletében Holler Attila, Nagy István, Szigeti...

Nagy értékű orvosi műszerek érkeztek a Szent Kereszt Kórházba

  Az ÁEEK beszerzésében a napokban orvosi műszerek tucatjai érkeztek a Bács-Kiskun Megyei...

Megnyílt Kalocsa legkorszerűbb ipari, építőipari szakáruháza a Bátyai úton

Teljes körű rekonstrukciót követően, városképi szempontból is kiemelkedőt alkotva adta át Bátyai úti...

Közlekedésbiztonsági napra készül a rendőrség

Októberben kezdődött és december elejéig tart a Kalocsai Rendőrkapitányság illetékességi területén...

ARCHÍVUM

Kalocsai Néplap Online Kalocsai Néplap KaloPress Nyomda Nagyítás Nyomtatás