Istvános kenutábor a Tisza-tónál

2017.11.23 13:43

Az idei nyáron is lehetőségünk adódott 19 fős létszámmal részt venni a Kalocsai Szent István Gimnázium által szervezett evezős táborban. A tavalyi biciklis túra után most kenuzni indult a csapatunk.

A Tiszafüredi Albatrosz táborban szálltunk meg, ahol remek ellátásban volt részünk.

Az érkezés napján izgatottan vártuk a vízre szállást, hiszen sokan most tapasztalták meg először a kenuzás élményeit. Megismerkedtünk a táborvezetőnkkel, Tamással, aki nagyon kedves volt velünk és biztosította a jókedvet az egész tábor során. Késő délután el is mentünk kipróbálni hajóinkat és felavattuk az új kormányosokat. Adódtak kezdeti nehézségek néhány hajóval, de a nap végére már sikerült belerázódnia mindenkinek. A táborban is találtunk magunknak elfoglaltságot, a tanáraink – Szűcs Zoltán és Thuránszky Rudolf – játékokkal színesítették mindennapjainkat.

kenutabor_450

Másnap mindenki nagy örömmel szállt be a hajókba az első túranapon. Sokan rájöttek, hogy nem is olyan egyszerű dolog ez a kenuzás. Megtapasztaltuk, milyen a nyílt Tiszán evezni és azt is, hogy milyen, amikor hatalmas szembeszéllel kell megküzdeni. Partraszálláskor mindenki várta már nagyon az ebédet, ami nem más volt, mint a tipikus tábori májkrémes kenyér paradicsommal és paprikával. A nap végére kellemesen elfáradtunk és elkezdődtek a fenékfájások sok embernél, ami napról-napra rosszabb lett. Viszontagságainkat kárpótolták Józsi szakács finom vacsorái.

A harmadik napon ismét elindultunk felfedezni a Tisza-tó szépségeit. Tamás elvitt minket a madárrezervátumba is, ahol elképesztő látvány tárult elénk. Ez a nap volt a legfárasztóbb, hiszen 7 órát eveztünk egyetlen egy partra szállással. A hajóból kiszállva már tényleg nem éreztük ülőgumóinkat. Talán ez a nap volt a holtpont, ami után mindenkinek kicsit visszaesett a lelkesedése. A vacsoránál megnyugtattak, hogy ennél már csak könnyebb napok jönnek.

Következett az utolsó előtti evezős nap, ami különleges volt, hiszen egyrészt még éltünk, másrészt pedig nem haltunk meg. Ekkor már látszott a fáradtság a csapaton. Ellátogattunk a poroszlói strandra, ahol tudtunk pihenni és beszélgetni. Amikor a libamájas és a kacsamájas már harmadik napja került elő, többen elindultak a városba rétest venni. A hajók sebessége a nap végére egyre csökkent, mindenki várta már a pihenést.

Elérkezett az utolsó vizitúra, itt egy laza levezető utat tettünk meg. Ellátogattunk a kilátóhoz, majd visszafelé megálltunk egy remek kikötőnél, amit már megismertünk a második napon. A záró-estén tábortüzet gyújtottunk, ahol a csapatok egy-egy rövid előadással készültek, majd ezután a hagyományos avatási szertartáson estünk át. Mindenki elégedetten feküdt le, hiszen gyönyörű utakat sikerült megtennünk nap mint nap.

A hazautazás előtti délelőttön ellátogattunk a Tiszafüredi termálfürdőbe, ahol kipihentük a fáradalmakat, majd buszunk megindult hazafelé. Mindenki jól érezte magát az idei táborban is, emlékezetesek maradnak az esti társasozások és beszélgetések. Sok élménnyel tértünk haza, amit nem felejtünk el egyhamar.

Köszönetünket szeretnénk kifejezni a Kalocsai Szent István Gimnázium Tanulóifjúságáért Alapítványnak és Kalocsa Város Önkormányzata Kulturális Oktatási és Szociális Bizottságának, hogy nagylelkű anyagi segítségükkel ismét megvalósulhatott egy szép nyári programunk.

(Iván Dóra 12. C osztályos tanuló beszámolója)

Kalocsai hírek

Lezárult Kék Madár gyermekrajzversenye – Ötvenkétezer-négyszázhuszonöt adományperc az alapítványnak

Tizenhat iskolából, több mint ezer gyermektől érkezett pályamű „45 perc segítség” című...

Veterán jármű kiállítás Kalocsán

Egy évszázad gépcsodái az Érsekkertben! Két éven át kellett elhalasztani, most szombaton végre...

Nagy erejű robbanás Kiskőrös belterületén – Két súlyos sérültet mentőhelikopter szállított Pécsre és Budapestre

Nagy erejű robbanás következtében kidőlt egy kiskőrösi ház egyik fala és kigyulladt a tetőszerkezete...

Átadtak a pedagógusok munkáját elismerő Kunszt József díjakat Kalocsán

A főegyházmegyéből öt pedagógus kapott kitüntetést Huszadik alkalommal ítélték oda az oktatás,...

Végső nyughelyére kísérték Dr. Svébis Mihályt, a megyei kórház főigazgatóját

Dr. Svébis Mihályt, a Bács-Kiskun Megyei Oktatókórház főigazgatóját a Kecskeméti Református...

Bács-Kiskun megye tűzoltói Kalocsán ünnepelték védőszentjük napját

A Bács-Kiskun Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatáság idén Kalocsán, május 3-án tartotta ünnepi...

Búzaszenteléssel Kalocsáról indult az idei Magyarok kenyere program

A Kalocsán a május 1-jén, szombaton rendezett számos esemény közül is kiemelkedik a Kalocsa –...

Szijjártó Péter a fajszi Pata József Kft-nél tett látogatást

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter május 6-án, pénteken a fajszi Pata József Gépipari...

Évelőkkel szépítik a város virágágyásait

Az egynyári virágok mellett a közelmúltban megjelentek és a kiültetésekben egyre nagyobb arányban...

Lezárult az izgalmakban bővelkedő országos Szelidi-tavi horgászverseny

Még a véghajrá előtti éjszaka, sőt, a szerda 12 órai zárás előtti utolsó pillanatok is jelentősen...

Fergeteges Leander Kills zárókoncert a kalocsai majálison

Már a május elsejei ünnep előestéjén is zenei csemege, igényes vendéglátó muzsika várta a...

A Dózsa ballagásán 114 diák búcsúzott a középiskolás évektől

Péntek délután elballagtak a Bajai SZC Dózsa György Technikum és Kollégium végzős diákjai. A...

Viczay Lajos fotó-és festőművész kiállítása a kalocsai Városi Galériában

Sokan eljöttek, hogy láthassák a fotósként is ismert Viczay Lajos festményeiből álló kiállítást,...

Már majdnem kész a Csajda-kerti játszótér

A játékok már a helyükön állnak, de még hiányoznak a biztonságos használathoz szükséges utolsó...

Font Sándor hetedszer vette át országgyűlési képviselői megbízólevelét

A 2022. évi országgyűlési képviselői választáson a Kalocsa székhelyű 03.számú választókerületben...

Szent György-napi szentmise a rendőrökért

Sárkányölő Szent György, a rendvédelmi szervek védőszentje napja alkalmából ünnepélyes szentmisét...

Sokan éltek a személyes találkozás lehetőségével

Naponta tízezer látogatója volt a Műegyetem tavaszi állásbörzéjének, ahol immár hagyományosan...

In memoriam Szallár Károly (1951-2021)

Futótűzként járta be a várost, hogy elhunyt Szallár Károly, Kalocsa idegenforgalmának egyik jeles...

Közlekedésbiztonsági napra készül a rendőrség

Októberben kezdődött és december elejéig tart a Kalocsai Rendőrkapitányság illetékességi területén...