Olvasói levelek a decemberben változott Volán menetrenddel kapcsolatban

2012.01.11 20:29   

Több telefonhívást és levelet kapott szerkesztőségünk, melyben olvasóink kifogásolják a december 11-én életbe lépett új Volán menetrendet, valamint a foktői új elkerülő úton a fedett buszmegállók és az utastájékoztatók hiányát. Két olvasói levelet eljuttattunk a Kunság Volán Zrt. illetékeseinek is. Most Postánkból rovatunkban ezeket a leveleket olvashatják, valamint a Volán ezekre adott válaszát.

 

Tisztelt Zsigmond Enikő főszerkesztő!

Kérem szíves segítségét a Volán menetrendjének módosítása ügyében:

A Volán buszok menetrendje 2011. december 11-től kezdődően módosult nagyon nagy mértékben valamiféle „ütemesítés” címszóval. Maga az elgondolás lehet, hogy nem rossz, de a kivitelezés nem kevés kívánni valót hagy maga után.

Én személy szerint Kalocsáról utazom Dunapatajra dolgozni, így reggel veszem igénybe Kalocsáról Dunapatajra és délután a vissza irányú Volán járatokat.

(Persze az egyedüli nem én vagyok. Ezzel a járattal többen utaztak Kalocsáról Hartára illetve Soltra; Dunapatajról Hartára; és Hartáról Soltra. Ezzel mindenki időben ért be munkahelyére, iskolájába.)

Ez a múlt!

Ütemesítés címén ez megváltozott. Az eddigi járat – amely 650-kor indult Kalocsáról (egyébként Baja – Budapest között közlekedett) most 630-kor indul. (Reggel ez a húsz perc is sokat számít!) De az ütemesítés címszava alapján 630-kor 4, azaz négy darab járat indul Kalocsáról északi irányba:

1. Kalocsáról Dunapatajra és itt megfordul;

2. Baja – Székesfehérvár útvonalon közlekedve;

3. Baja – Budapest útvonalon közlekedve (csak Kalocsán és Solton áll meg);

4. Kalocsa – Budapest útvonalon közlekedve.

Ez a négy járat szépen elmegy és utána egy egész óráig nem indul egy sem.

A kérdés persze benne az, hogy ettől gazdaságosabban, kihasználtabban közlekednek a járatok és még a lakossági igényeket is kielégítik? Kinek jó ez így?

Szerencsére vissza irányban az ütemesítés nem érinti hazaindulásomat.

13 fő aláírásával (amely nem a teljes névsora a kedvezőtlen változásban érintetteknek) kezdeményeztük a menetrend ez irányú módosítását, amely önmagában még lehet, hogy kevés.

Nem bízok abban, hogy a Volán módosítaná a menetrendjét, mert adott esetben a felsőbb rendező elvvel (ütemesítés) ez nem egyezik. Mi viszont nem választhatunk abban, hogy melyik fajta tömegközlekedési eszközzel (vonattal, villamossal, esetleg metróval) utazzunk, csak az utazás időpontját választhatjuk, ami viszont a munkaidőkezdés miatt kötött.

Információim szerint a menetrend változás több járat vonatkozásában még sokkal több személyt érint kedvezőtlenül, ami lehet, hogy magát a rendező elvet kérdőjelezi meg.

Szíves segítségét ezúton is megköszönöm:

Üdvözlettel:

Habazné Bogárdi Ildikó

 

***

Tisztelt Főszerkesztő Asszony!

Alulírott foktői lakos, mint a Volán Közlekedési Vállalat gépjárművein utazó írom a segítségkérő levelemet Önök felé. Sajnos azonban nem csak egy ügy van, hanem kettő.

Az első panaszos és segítségkérő ügyemhez kapcsolódik a második is.

1.) A munkahelyem Dunapatajon van, és reggel 1 8-kor kezdődik a munkaidőm. Az ide járáshoz a fenti közlekedési eszköz helyközi járatait veszem igénybe és 2011. 12. 11-ig mindig oda tudtam érni munkakezdésre, úgy hogy kigyalogoltam a falu szélére a 6.18-kor induló buszhoz. (Ugyanis a kora reggeli buszok nem mennek be a falu közepéig.) Ennek vége szakadt, mivel a Volán állítólag „az utasok érdekeit figyelembe véve” december 11-től megváltoztatta a helyközi járatainak időpontját, annyira, hogy a jelenlegi kora reggeli járatindulás senkinek sem jó. (Ezt a Kalocsáról 5.55-kor induló járatra értem.)

A változtatások előtt kiküldték a tervezeteket a dunapataji önkormányzathoz, de valószínű, hogy a többihez is, amelyen a feltüntetett tervezett változás azokban a jelzett időpontokban meg is felelt volna.

Csakhogy a Volán nem e szerint járt el. A tervezett kalocsai indulású 6.50-es járatot nem indították (csak szabadnapokon), hanem helyette 5.55-kor indul és 6.35-re van Dunapatajon. Ezt a járatot az éjszakai műszakból jövők el sem érik. Várakozhatnak egy plusz órát a következőre, fáradtan, félig aludva. A munkába és iskolába igyekvőknek pedig nagyon korán van. A következő pedig 7.00-kor indul és 7.40-re van Dunapatajon. Azt azért megjegyezném, hogy ez az utóbbi minden nap késik még 10-15 percet, úgyhogy az iskolások néha alig érnek be órára. Nekünk, munkába menőknek pedig egyáltalán nem jó. Olyan utas, aki a távolsági autóbuszhoz igyekezne, az ritkán akad a járatokon, csak az iskolások és a munkába menők, és onnan jövők használják reggelente. Így tehát személy szerint kénytelen vagyok a korai járattal, az 5.55-ös indulóval menni dolgozni. Ez azt jelenti, hogy 3-ed 6-kor indulok otthonról és gyalogolok ki a falu szélére a megállóhoz.

Ezzel nincs vége a panaszomnak, ugyanis ehhez kapcsolódik a következő.

2.) A változást követő kedd reggel (december 13-án) megnyitották a Foktőt elkerülő új utat, tették ezt úgy, hogy az önkormányzat a lakosságot nem értesítette ki a változás időpontjáról. (Az elágazás környékén az út szélére tettek ki táblákat, hogy majd forgalmi rend változás lesz, de hogy mikortól, azt nem, és hogy mi fog változni azt sem.) Még arra sem vették a fáradságot, hogy legalább az autóbusz megállóvárók oldalára kitettek volna egy plakátot, pl. „…hogy ettől a naptól megváltozik az autóbusz útvonala”. Ez is elmaradt. Ennek következtében az utóbbi napokban óriási káosz volt és van Foktő településen.

A baj csak az, hogy engem is közvetlenül érint és ezért reklamálok.

Hétfő este a sötétben 3 5-kor még a szokott útvonalon jött be az autóbusz a faluba. (Ekkor jönnek többen haza a munkából.) Másnap reggel 6 órakor az autóbusz megállóban (a hivatalos autóbusz megálló tábla mellett!) várakozva látom, hogy jön, majd még a falu előtt lekanyarodik az új útra. Neki indulva, hogy futva hátha elérem a körforgalomnál, bolyongtam a koromsötétben az útjavítási gödrök, kátyúk között. Azt sem tudtam, hogy mikor esem hasra, mert semmit sem lehetett látni, ugyanis ez külterületen van és nincs közvilágítás.

Természetesen integethettem a sötétben az autóbusz után. Kénytelen voltam visszamenni a hivatalos megállóhoz, ahol egy órát várva, összefagyva megvárni a reggeli világosságot és újra nekiindulva a körforgalomnak, keresni egy járdaszigetet, hogy hátha ott fog megállni a következő autóbusz. Ekkor már láttam, hogy figyelemfelkeltően festve van a korlát sárga/fehér csíkokkal, hogy valószínűleg megálló is lehet, csak kár, hogy sötétben ez láthatatlan! Azt hozzáteszem, hogy nem csak én bolyongtam megállóhelyet keresve a forgalomban, hanem volt utazótársam is, sőt volt olyan is, aki inkább visszafordult.

Azóta reggelente zseblámpával megyek munkába az autóbusz váráshoz, korán, hogy a fél 8-as munkakezdésre időben oda tudjak érni és a koromsötétben jelzek, hogy állok és várok abban a szuper megállóban!

Ami mélységesen felháborít ebben az ügyben, hogy az eddig a község belterületén, lakott területen lévő megvilágított autóbusz megállókat kiteszik külterületre. Ahol nincs egy védett hely sem, ahová várakozáskor eső, vihar esetén be lehetne húzódni! Arról nem is beszélve, hogy beteg, idős, mozgáskorlátozott ember le sem tud ülni!

A körforgalomnál pedig nincs egyetlen egy gyalogátkelőhely felfestve, pedig az egyéb útvonaljelzések már ott vannak. Nincs egy olyan tájékoztató tábla kitéve, hogy melyik busz melyik megállóból indul – ugyanis a körforgalom 3 ágában található egy-egy megálló, de, hogy melyik hova tart, azt találja ki az utas, és vagy sikerül eltalálni a megfelelő autóbuszt vagy nem, ez kit érdekel! Innen vannak az utasok bolyongásai.

A várható nagy tehergépjármű forgalomhoz tették ki a megállókat, annak ellenére, hogy sokan Kalocsáról nem csak a ritkábban járó helyi járattal utaznak, amelyek a központba bemennek, hanem az ezek között közlekedő helyközivel is, amely csak a falu szélét érinti. Orvoshoz, iskolába, munkába, piacra menők, idősek, kisgyerekesek stb..

A forgalomban előbb-utóbb lesz baleset ez miatt, azt már most lehet borítékolni.

A megállókhoz igyekvők valószínűleg mehetnek majd esetlegesen a nagy hóban és síkosságban is, mert a területnek nem lesz gazdája, és az sem lesz, aki a megállókat tisztítsa vagy síkosság esetén felszórja.

Azokat szeretném hajnalonként meghívni egy kis autóbuszozásra, várakozásra a sötétbe „oda, ahol a madár sem jár”, akik azt mondják, hogy ez így megfelelő, és nagyon jó! Akkor biztosan más lenne a véleményük.

Félreértés ne essék, nem az elkerülő út miatt mérgelődök. Arra a várható forgalom miatt szükség volt. Csak a lakosság igényének a semmibe vevése háborít fel! Csak a beruházó érdekeit nézték, azokét, akik ott élnek, már nem! Mert így ez nem hiszem, hogy jó az utazóknak. Arról nem is beszélve, hogy ez által a település kis utcáin a forgalom megnőtt, mivel a faluból kimenő gépjárművek többsége más utakat választ, gondolok itt pl. a keskeny Aradi utca elejére, ahol két autó nem fér el egymás mellett a csatorna parton. Vagy pedig a Kossuth utcára, és az ún. Vágóhídra, amely kérdéses, hogy meddig fogja bírni a forgalmat.

A fenti panaszaim miatt szeretném kérni a segítségüket, közbenjárásukat. Elnézést a kissé hosszúra nyúlt levélért, de másként nem tudtam érthetően elmagyarázni a dolgokat.

Az ügyben nyújtott esetleges közbenjárásokat megköszönöm.

Foktő, 2011.12.16.

Tisztelettel:

Krausz Lászlóné

Foktő, Aradi u. 48.

 

A Volán válasza

Tisztelt Szerkesztőség!

Krausz Lászlóné foktői, illetve Habazné Bogárdi Ildikó kalocsai lakosok autóbusz közlekedést érintő felvetéseivel kapcsolatosan az alábbiakról adunk tájékoztatást.

A helyközi közforgalmú közlekedésben az alágazatok közötti, illetve az al-ágazaton belüli integrált szolgáltatások javítása érdekében a nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 2011. decemberi menetrend életbelépésével az Integrált Ütemes Menetrend kritériumainak megfelelő, új menetrendi struktúra kialakítását irányozta elő térségünkben a Budapest – Kalocsa – Baja autóbusz vonalcsoport közlekedését illetően. A 60 perces alapütemű közlekedés a távolsági jellegű utazások ellátásában a korábbinál kedvezőbb, a vonalszakaszok adott pontjairól (pl. Kalocsa, Solt, Dunavecse) azonos, könnyen megjegyezhető időpontok ütemes rendszerét kívánta biztosítani. Az átszállások, csatlakozások létrehozását tekintve azonban szükségessé vált a rá- és elhordó helyközi autóbusz közlekedés módosítása is, amelynek igényét a KTI Személyközlekedési Igazgatósága, valamint a Dél-Alföldi Regionális Közlekedésszervező Iroda képviselte a Szolgáltatók, többek között a Kunság Volán Zrt. irányába is.

Ennek függvényében került sor a Kalocsa – Foktő – Uszód – Géderlak – Ordas – Dunapataj (úgy-nevezett falvakon át közlekedő) autóbuszvonali indulási idők módosítására is. A kezdeti időszak üzemeltetési tapasztalatai néhány járat esetében a hivatásforgalmi utazások ellátását tekintve valóban kedvezőtlenebb eljutásokat eredményezett. Ellátási területünket illetően ezek felmérése, a gyakorlati kihatások összegzése folyamatban van, értékelésük a fent említett irodákkal közösen, várhatóan január első napjaiban fog megtörténni. Az egyeztetés eredményeként kerülhet sor a valós, jelentősebb utaslétszámot érintő menetrendi korrekciók végrehajtására.

A foktői elkerülővel kapcsolatos felvetésre jelezni kívánjuk, hogy társaságunk 2011. december 8-án, e-mail útján értesült a december 12-vel életbe lépő új forgalmi rendről. Megfelelő információ és idő hiányában nem volt mód részünkről a naprakész utastájékoztatás biztosítására, amelynek lehetőségeink szerint a lehető legrövidebb időn belüli pótlására a szükséges intézkedésékezet megtettük. A létesítmény hivatalos műszaki átadása december 22-én megkezdődött, a megállóhelyek terv szerinti kiépítése megtörtént, a megállóhelyet jelző KRESZ táblák oszlopra való áthelyezését követően intézkedni fogunk az utastájékoztató indulási jegyzékek kihelyezéséről.

2011. december 29.

Tisztelettel:

Bimbóné Bálint Ildikó

termelési igazgató

Nagy Róbert

forgalomszerv. és ell. ov.


Kalocsai hírek

Tökéletes megoldások a tökéletes látáshoz – a legkisebbeknek is

Statisztikák szerint lassan minden ötödik gyermeknek szüksége van szemüvegre, a szülők számára pedig...

„Nagymisét ma ott szolgálok, a mohácsi csatatéren”

Hétfő délután a néhai kalocsai érsek-hadvezér, Tomori Pál Kossuth utcai szobránál gyűltek össze a...

Bemutatták Kalocsa új szállodáját

Korábban írtuk, hogy a Kalocsa belvárosában lévő, egykori Simig-ház felújításakor a budapesti Civis...

Egy kicsit rúzsásabb a helyzet

Egyhetes szabadkai fesztiválról hazatérve a Kalocsai Hagyományőrző Néptánc Egyesület hétfő délelőtt...

Tuba, a király

A tuba a rézfúvós hangszerek legnagyobbika. Fúvós és szimfonikus zenekarokban egyaránt megtalálható...

Kalocsa a „Katonaváros”

Immár 29. alkalommal tartották meg a 24. harckocsi ezred Baráti Kör Egyesület által szervezett...

Volt már „véresebb” nyarunk is, és ez baj…

Országos híradások is foglalkoztak azzal, hogy nagy bajba kerülhet az egészségügyi ellátó rendszer,...

Kalocsai kézművesek sikere Lengyelországban

Kovács László >fazekasmester és csapata a legautentikusabb kiállítású standért járó oklevelet...

Dr. Bálint József: a számok minket igazolnak!

Formabontó módon – mivel ez törvényileg nem előírt kötelezettség a városvezetés számára...

100 éve írta a Kalocsai Néplap

XXXX. évfolyam 36. szám – 1916. szeptember 2. Haynald jubileum. Október 3-án lesz az egykori...

A versfaragó pedagógus - „Nekem a gyerekek szeretete a legfontosabb”

Cikksorozatunkban a városi önkormányzat által kitüntetett kalocsaiakat mutatjuk be kedves...

Kalocsa is töltőpont lehet

Az elektromos autó ritka, mint a fehér Bentley, de az árfolyama csökkenni látszik, és a nagy gyártók...

Van idő rendezni a szemétdíjat

A Kalocsán is közszolgáltatóként jelen lévő Felső-Bácskai Hulladékgazdálkodási Kft. a második...

Várt győzelemmel zárt a KFC

Múlt vasárnap fellélegezhetett a Kalocsai FC és csapatunk szurkolói is. Két vereség után végre...

„Három fontos motiváló tényező van, amit ki kell mondani: a hiúság, a gyávaság és a gerinctelenség”

Elmúlt lapszámunkban interjút közöltünk az újjáalakult helyi Fidesz-csoport elnökével, Simon...

Látványos minivár épült a Platán mellett

Remélhetőleg önnek is tetszett, hogy az Érsekkertben zajlott a Szent István Napok...

Tőkeinjekciók és Vízimadárpark

Bár mindössze hat napirendi pontot tárgyalt a kalocsai képviselő-testület, érvekből-ellenérvekből,...

Jól festettek a szabadban

Csak a szójáték miatt írtuk, mert volt aki festett, volt, aki rajzolt és voltak, akik csak nézték....

Épp hogy vége, máris a jövőbe néznek

Pontosítok: épp, hogy véget értek a VIII. Szent István Napok programjai, a szervezők...

Font: napokon belül folytatódik az építkezés!

A Néplapban tavasszal olvashatott arról, hogy megtorpant a kalocsai Szent Kereszt Kórház milliárdos...

Átadták a Kalocsáért kitüntető díjakat

A hagyományok szerint ebben az esztendőben is ünnepi képviselő-testületi üléssel kezdődtek az...

100 éve írta a Kalocsai Néplap

XXXX. évfolyam 35. szám – 1916. augusztus 26. Kedves névnap. Kedves népünnepély zajlott le...

„Tudom, hogy a helyemen vagyok”

Kalocsa Város Önkormányzata augusztus 20-án megtartott ünnepi testületi ülésén tizenkét városi...

Városi összefogásból tornyos játszótér

A múlt héten tartottak „terepszemlét” a kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi...

Hittel, elhivatottsággal dolgozni a célokért

A köznevelési törvény 2013. óta teszi lehetővé, hogy azokat az intézményvezetőket, akiknek letelik...

Visszatérő poszterlány a kalocsai reklámforgatáson

Salamon József helyi vállalkozó és csapata komolyan gondolta, hogy az őt megillető helyre emeli sok...

„Megerősödve, egységesen dolgozunk a városért!”

Az elmúlt héten „önmaga feloszlatását” követően – cikkünk folytatásából kiderül,...

Félmilliárdos fejlesztési terv

A vállalkozási, a civil és a közszféra részvételével 13 kalocsai konzorciumi tag összefogásával...

Egy kilométeres átkelő lesz

Az első ásónyom megejtéséig még évek vannak hátra, de az előkészítő munkákhoz már van sikeres...

Elfásul a belváros

Arra járva bizonyára észrevette: a kalocsai Búzapiac téren szakaszosan felbontották a parkolókat...

„Az út maga a boldogság”

A teljes idézet így szól: „A boldogsághoz nem vezet út. Az út maga a boldogság – ezek...

Kémiarajongók a gimnáziumban

A tavalyi nyárhoz hasonlóan idén is egyhetes, angol nyelvű kémia-kurzust tartott a Szent István...

Fekete Antal: próbaév jön, szeretnék megfelelni

Hangját régóta ismerjük a KORONAfm100 rádió műsorából, rendre találkozhattunk vele nagyobb városi...

Megemlékezés a Roma Közösségi Ház előtt

Már hagyományosnak tekinthető, hogy augusztus másodikán a Roma Közösségi Ház kerítésén elhelyezett...

Kompromisszummal sikerült pótolni az igazgatót

Történészként persze szakértőnek számít a hivatalosan a Viski Károly Múzeum alá tartozó Nicolas...

A térfigyelő kamera látta a biciklitolvajokat

Kalocsai Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztálya nyomozást indított lopás vétség elkövetésének...

Új helytörténeti könyv

A Kalocsai Sárköz falvai az Árpád-korban és a török megszállás alatt

Ha beteg a lélek…

Kovácsné Kasza Márta: „…komoly kapaszkodó volt mindvégig számomra a hit…”

Ma még csak egy fénykép, de holnap már örök emlék…

… vallja Török Tibor (sokak számára: Töce) fotográfus, aki január elseje óta a legismertebb...

A szomszéd pálya mindig zöldebb?

A címben feltett kérdésre a válasz: nem, egyáltalán nem! Egy valamivel több, mint egy perces...

Ordasi aratónap – harmadízben

Ordason immáron harmadízben tartották napját a kézikaszás aratásnak július 23-án, szombaton, amikor...

Tisztújítás volt a helyi Vöröskereszt szervezetben

A Magyar Vöröskereszt területi szervezete július 21-én tisztújító küldöttgyűlést tartott a kalocsai...

Alig észrevehető az uszoda felújítása

A vendégek szempontjából szó szerint nem sok vizet zavarnak azok a munkások, akik a Kalocsai Uszoda...

Készül Kalocsa könnyűzenei kézikönyve

Több órányi rögzített beszélgetés, sok száz fotó és archív koncert- és stúdiófelvételek. Így...

Szabadtéri sportparkokat a városba!

Mi lenne, ha Rokkanttelep-közeli, a Kertvárosi és a Zrínyi lakótelepi városrész is kapna egy...

Nincs elvi akadálya a 2018-as atomerőmű-építésnek

Dr. Aszódi Attila kormánybiztos Pakson tájékoztatta a térségi média képviselőit arról, hogy...

Elekes Emese – Európa 33:0!

Amikor egy fiatal valamilyen mozgásformát, sportot választ magának és azt megszereti, minden vágya...

Tokiói tündöklésre készül „Kalocsa Csillaga”

Bár októberig még van néhány hónap, a Miss International Hungary kalocsai szépségkirálynője, Szabó...

Nagyszabású balatoni táborban a fogyatékkal élők

Mintegy száz Bács megyei, köztük 14 Kalocsa környéki mozgássérült, vagy fogyatékkal élő gyermek...

Marad a „kétórás” parkolás, negyvenmilliót kap Kalocsa

A múlt szerdán tartotta havi ülését a kalocsai képviselő-testület közel húsz napirendi pontot és...

A kalocsai rendőrkapitány számvetése

Mint minden esztendőben, a Kalocsai Rendőrkapitányság vezetője, Mayer József ezredes, rendőrségi...

Hazatér a Tomori Pál Könyvtár

Korábban is találkozhatott helyi híradásokban azzal, hogy a vezetői szándék szerint visszatér...

Új képzőművészeti kiállítás nyílt a Platánban

Képek, szobrok, grafikák címmel Hubert László festőművész és Farkas Tibor szobrász alkotásaiból...

Bolvári: „szemetelőt megbüntetni nem szemétség!”

Bolvári Ferdinánd önkormányzati képviselőről lelkes gerillakertészként köztudott, hogy szívén viseli...

Egyre több a segélykérés

A múlt hét elejihez hasonló hőség elsősorban az időseket és a kisgyermekeket viseli meg, nem ritka...

Kalocsa eladná a vízimadárparkot

Heves vita előzte meg a Kalocsai Vízimadárpark és Állatkert város számára megmaradt területének (az...

Barátság a Duna mentén…

… címmel nyílt képzőművészeti kiállítás július 9-én, Verőcén, amelyben kalocsai, illetve...

Nem kell fizetni a kötelező ellenőrzésért

Messze még a fűtési szezon, de nyáron megváltozott néhány rá vonatkozó szabály: a kéményseprő ettől...

A Vöröskereszt kisgyermekeseknek segít

Látványos előadást dolgozott ki a segélyszervezet kalocsai csapata azoknak a szülőknek, akik biztos...

Máltai tábor hátrányos helyzetű gyermekeknek

A tavalyi, „Egészséges Bács-Kiskunért” komplex emberi erőforrás program...

Megvalósult Városy Gyula érsek álma

Lapunkban sokszor olvashatott már arról, hogy éppen hol tart, hogy halad és várhatóan mikor zárul a...

Nemcsak Kalocsát, az országot is képviselték

A Kalocsai Fúvószenekar Lengyelországban lépett fel egy nemzetközi fesztiválon-versenyen, ahol...

Megköszönték, hogy még itthon vannak

A Kalocsai Szent Kereszt Tagkórházban kéttucatnyi dolgozó jutalmazásával ünnepelték a magyar...

Egy újszülött alapítvány első lépései

Május 20-i számunkban adtuk hírül, hogy a város egykori, köztiszteletnek örvendő körzeti főorvosára,...

ILCO Klub a sztómásokért

Soha nem könnyű szembesülni azzal, ha valakinél súlyos – főleg, ha daganatos –...

Nyelvtanulás már fél éves kortól!

Speciális módszerrel, játszva tanítja óvodás, iskolás, vagy éppen csecsemő (!) korú növendékeit a...

„Külsős” tagintézmény-vezető a Dózsában

Egyedüli pályázóként jelentkezett Fekete Antal a Bajai Szakképzési Centrum Dózsa György...

Továbbléphet a huszonötödikbe!

Úgy érezzük, mintha egy meteor gyorsaságával száguldott volna végig városunkon a XXIV. Kék Madár...

Szakmai beszámoló

A Logikusakk Oktatási Kulturális és Sport Közhasznú Egyesület A Nemzeti Tehetség Program NTP –...

Kalocsa, a katonaváros

Május 21-én, a Magyar Honvédelem Napján a Foktői út melletti Csilás parkban ünnepélyesen felavatták...

Leállt a kórházbővítés

Bizonyára Önnek is feltűnt, hogy a Bács-Kiskun Megyei Kórházba integrálódott kalocsai Szent Kereszt...

Ezúttal a szennyvízhálózattal vannak bajok

Korábban lapunk hasábjain már olvashatott arról, hogy Kalocsa bizonyos tekintetben „időzített...

A találkozó állása: Kiskőrös – Kalocsa 1-1

Nem, kedves olvasóink, nem a sportrovat költözött lapunk 5. oldalára, ezúttal egy olyan baráti...

„Sosem voltunk ilyen közel a végéhez”

Néhány héttel ezelőtt olvashatott arról, hogy felgyorsultak a munkálatok a felújítás miatt 2011...

A Duna–Tisza köze, a Kalocsai Sárköz jeles néprajzkutatója – Bárth János 70 éves

Kecskeméten, a Cifrapalota dísztermében december 15-én köszöntötték kollégái, barátai, tanítványai a...

15 évet kapott a feleségét megkéselő kalocsai férfi

Első fokon 15 év fegyházra ítélte a Kecskeméti Törvényszék a 38 éves kalocsai férfit, aki 2012...

Ismét szakmai nap a gimnázium laboratóriumában

Május 13-án, délután nagy volt a sürgés-forgás a Szent István Gimnázium felújított...

Vizsgálják a Vajason történt olajszennyezést

Amint arról helyszíni szemle nyomán lapunk is beszámolt, a Sárköz és vízrendszerén, vagyis a...

ARCHÍVUM

Kalocsai Néplap Online Kalocsai Néplap KaloPress Nyomda Nagyítás Nyomtatás