Olvasói levelek a decemberben változott Volán menetrenddel kapcsolatban

2012.01.11 20:29   

Több telefonhívást és levelet kapott szerkesztőségünk, melyben olvasóink kifogásolják a december 11-én életbe lépett új Volán menetrendet, valamint a foktői új elkerülő úton a fedett buszmegállók és az utastájékoztatók hiányát. Két olvasói levelet eljuttattunk a Kunság Volán Zrt. illetékeseinek is. Most Postánkból rovatunkban ezeket a leveleket olvashatják, valamint a Volán ezekre adott válaszát.

 

Tisztelt Zsigmond Enikő főszerkesztő!

Kérem szíves segítségét a Volán menetrendjének módosítása ügyében:

A Volán buszok menetrendje 2011. december 11-től kezdődően módosult nagyon nagy mértékben valamiféle „ütemesítés” címszóval. Maga az elgondolás lehet, hogy nem rossz, de a kivitelezés nem kevés kívánni valót hagy maga után.

Én személy szerint Kalocsáról utazom Dunapatajra dolgozni, így reggel veszem igénybe Kalocsáról Dunapatajra és délután a vissza irányú Volán járatokat.

(Persze az egyedüli nem én vagyok. Ezzel a járattal többen utaztak Kalocsáról Hartára illetve Soltra; Dunapatajról Hartára; és Hartáról Soltra. Ezzel mindenki időben ért be munkahelyére, iskolájába.)

Ez a múlt!

Ütemesítés címén ez megváltozott. Az eddigi járat – amely 650-kor indult Kalocsáról (egyébként Baja – Budapest között közlekedett) most 630-kor indul. (Reggel ez a húsz perc is sokat számít!) De az ütemesítés címszava alapján 630-kor 4, azaz négy darab járat indul Kalocsáról északi irányba:

1. Kalocsáról Dunapatajra és itt megfordul;

2. Baja – Székesfehérvár útvonalon közlekedve;

3. Baja – Budapest útvonalon közlekedve (csak Kalocsán és Solton áll meg);

4. Kalocsa – Budapest útvonalon közlekedve.

Ez a négy járat szépen elmegy és utána egy egész óráig nem indul egy sem.

A kérdés persze benne az, hogy ettől gazdaságosabban, kihasználtabban közlekednek a járatok és még a lakossági igényeket is kielégítik? Kinek jó ez így?

Szerencsére vissza irányban az ütemesítés nem érinti hazaindulásomat.

13 fő aláírásával (amely nem a teljes névsora a kedvezőtlen változásban érintetteknek) kezdeményeztük a menetrend ez irányú módosítását, amely önmagában még lehet, hogy kevés.

Nem bízok abban, hogy a Volán módosítaná a menetrendjét, mert adott esetben a felsőbb rendező elvvel (ütemesítés) ez nem egyezik. Mi viszont nem választhatunk abban, hogy melyik fajta tömegközlekedési eszközzel (vonattal, villamossal, esetleg metróval) utazzunk, csak az utazás időpontját választhatjuk, ami viszont a munkaidőkezdés miatt kötött.

Információim szerint a menetrend változás több járat vonatkozásában még sokkal több személyt érint kedvezőtlenül, ami lehet, hogy magát a rendező elvet kérdőjelezi meg.

Szíves segítségét ezúton is megköszönöm:

Üdvözlettel:

Habazné Bogárdi Ildikó

 

***

Tisztelt Főszerkesztő Asszony!

Alulírott foktői lakos, mint a Volán Közlekedési Vállalat gépjárművein utazó írom a segítségkérő levelemet Önök felé. Sajnos azonban nem csak egy ügy van, hanem kettő.

Az első panaszos és segítségkérő ügyemhez kapcsolódik a második is.

1.) A munkahelyem Dunapatajon van, és reggel 1 8-kor kezdődik a munkaidőm. Az ide járáshoz a fenti közlekedési eszköz helyközi járatait veszem igénybe és 2011. 12. 11-ig mindig oda tudtam érni munkakezdésre, úgy hogy kigyalogoltam a falu szélére a 6.18-kor induló buszhoz. (Ugyanis a kora reggeli buszok nem mennek be a falu közepéig.) Ennek vége szakadt, mivel a Volán állítólag „az utasok érdekeit figyelembe véve” december 11-től megváltoztatta a helyközi járatainak időpontját, annyira, hogy a jelenlegi kora reggeli járatindulás senkinek sem jó. (Ezt a Kalocsáról 5.55-kor induló járatra értem.)

A változtatások előtt kiküldték a tervezeteket a dunapataji önkormányzathoz, de valószínű, hogy a többihez is, amelyen a feltüntetett tervezett változás azokban a jelzett időpontokban meg is felelt volna.

Csakhogy a Volán nem e szerint járt el. A tervezett kalocsai indulású 6.50-es járatot nem indították (csak szabadnapokon), hanem helyette 5.55-kor indul és 6.35-re van Dunapatajon. Ezt a járatot az éjszakai műszakból jövők el sem érik. Várakozhatnak egy plusz órát a következőre, fáradtan, félig aludva. A munkába és iskolába igyekvőknek pedig nagyon korán van. A következő pedig 7.00-kor indul és 7.40-re van Dunapatajon. Azt azért megjegyezném, hogy ez az utóbbi minden nap késik még 10-15 percet, úgyhogy az iskolások néha alig érnek be órára. Nekünk, munkába menőknek pedig egyáltalán nem jó. Olyan utas, aki a távolsági autóbuszhoz igyekezne, az ritkán akad a járatokon, csak az iskolások és a munkába menők, és onnan jövők használják reggelente. Így tehát személy szerint kénytelen vagyok a korai járattal, az 5.55-ös indulóval menni dolgozni. Ez azt jelenti, hogy 3-ed 6-kor indulok otthonról és gyalogolok ki a falu szélére a megállóhoz.

Ezzel nincs vége a panaszomnak, ugyanis ehhez kapcsolódik a következő.

2.) A változást követő kedd reggel (december 13-án) megnyitották a Foktőt elkerülő új utat, tették ezt úgy, hogy az önkormányzat a lakosságot nem értesítette ki a változás időpontjáról. (Az elágazás környékén az út szélére tettek ki táblákat, hogy majd forgalmi rend változás lesz, de hogy mikortól, azt nem, és hogy mi fog változni azt sem.) Még arra sem vették a fáradságot, hogy legalább az autóbusz megállóvárók oldalára kitettek volna egy plakátot, pl. „…hogy ettől a naptól megváltozik az autóbusz útvonala”. Ez is elmaradt. Ennek következtében az utóbbi napokban óriási káosz volt és van Foktő településen.

A baj csak az, hogy engem is közvetlenül érint és ezért reklamálok.

Hétfő este a sötétben 3 5-kor még a szokott útvonalon jött be az autóbusz a faluba. (Ekkor jönnek többen haza a munkából.) Másnap reggel 6 órakor az autóbusz megállóban (a hivatalos autóbusz megálló tábla mellett!) várakozva látom, hogy jön, majd még a falu előtt lekanyarodik az új útra. Neki indulva, hogy futva hátha elérem a körforgalomnál, bolyongtam a koromsötétben az útjavítási gödrök, kátyúk között. Azt sem tudtam, hogy mikor esem hasra, mert semmit sem lehetett látni, ugyanis ez külterületen van és nincs közvilágítás.

Természetesen integethettem a sötétben az autóbusz után. Kénytelen voltam visszamenni a hivatalos megállóhoz, ahol egy órát várva, összefagyva megvárni a reggeli világosságot és újra nekiindulva a körforgalomnak, keresni egy járdaszigetet, hogy hátha ott fog megállni a következő autóbusz. Ekkor már láttam, hogy figyelemfelkeltően festve van a korlát sárga/fehér csíkokkal, hogy valószínűleg megálló is lehet, csak kár, hogy sötétben ez láthatatlan! Azt hozzáteszem, hogy nem csak én bolyongtam megállóhelyet keresve a forgalomban, hanem volt utazótársam is, sőt volt olyan is, aki inkább visszafordult.

Azóta reggelente zseblámpával megyek munkába az autóbusz váráshoz, korán, hogy a fél 8-as munkakezdésre időben oda tudjak érni és a koromsötétben jelzek, hogy állok és várok abban a szuper megállóban!

Ami mélységesen felháborít ebben az ügyben, hogy az eddig a község belterületén, lakott területen lévő megvilágított autóbusz megállókat kiteszik külterületre. Ahol nincs egy védett hely sem, ahová várakozáskor eső, vihar esetén be lehetne húzódni! Arról nem is beszélve, hogy beteg, idős, mozgáskorlátozott ember le sem tud ülni!

A körforgalomnál pedig nincs egyetlen egy gyalogátkelőhely felfestve, pedig az egyéb útvonaljelzések már ott vannak. Nincs egy olyan tájékoztató tábla kitéve, hogy melyik busz melyik megállóból indul – ugyanis a körforgalom 3 ágában található egy-egy megálló, de, hogy melyik hova tart, azt találja ki az utas, és vagy sikerül eltalálni a megfelelő autóbuszt vagy nem, ez kit érdekel! Innen vannak az utasok bolyongásai.

A várható nagy tehergépjármű forgalomhoz tették ki a megállókat, annak ellenére, hogy sokan Kalocsáról nem csak a ritkábban járó helyi járattal utaznak, amelyek a központba bemennek, hanem az ezek között közlekedő helyközivel is, amely csak a falu szélét érinti. Orvoshoz, iskolába, munkába, piacra menők, idősek, kisgyerekesek stb..

A forgalomban előbb-utóbb lesz baleset ez miatt, azt már most lehet borítékolni.

A megállókhoz igyekvők valószínűleg mehetnek majd esetlegesen a nagy hóban és síkosságban is, mert a területnek nem lesz gazdája, és az sem lesz, aki a megállókat tisztítsa vagy síkosság esetén felszórja.

Azokat szeretném hajnalonként meghívni egy kis autóbuszozásra, várakozásra a sötétbe „oda, ahol a madár sem jár”, akik azt mondják, hogy ez így megfelelő, és nagyon jó! Akkor biztosan más lenne a véleményük.

Félreértés ne essék, nem az elkerülő út miatt mérgelődök. Arra a várható forgalom miatt szükség volt. Csak a lakosság igényének a semmibe vevése háborít fel! Csak a beruházó érdekeit nézték, azokét, akik ott élnek, már nem! Mert így ez nem hiszem, hogy jó az utazóknak. Arról nem is beszélve, hogy ez által a település kis utcáin a forgalom megnőtt, mivel a faluból kimenő gépjárművek többsége más utakat választ, gondolok itt pl. a keskeny Aradi utca elejére, ahol két autó nem fér el egymás mellett a csatorna parton. Vagy pedig a Kossuth utcára, és az ún. Vágóhídra, amely kérdéses, hogy meddig fogja bírni a forgalmat.

A fenti panaszaim miatt szeretném kérni a segítségüket, közbenjárásukat. Elnézést a kissé hosszúra nyúlt levélért, de másként nem tudtam érthetően elmagyarázni a dolgokat.

Az ügyben nyújtott esetleges közbenjárásokat megköszönöm.

Foktő, 2011.12.16.

Tisztelettel:

Krausz Lászlóné

Foktő, Aradi u. 48.

 

A Volán válasza

Tisztelt Szerkesztőség!

Krausz Lászlóné foktői, illetve Habazné Bogárdi Ildikó kalocsai lakosok autóbusz közlekedést érintő felvetéseivel kapcsolatosan az alábbiakról adunk tájékoztatást.

A helyközi közforgalmú közlekedésben az alágazatok közötti, illetve az al-ágazaton belüli integrált szolgáltatások javítása érdekében a nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 2011. decemberi menetrend életbelépésével az Integrált Ütemes Menetrend kritériumainak megfelelő, új menetrendi struktúra kialakítását irányozta elő térségünkben a Budapest – Kalocsa – Baja autóbusz vonalcsoport közlekedését illetően. A 60 perces alapütemű közlekedés a távolsági jellegű utazások ellátásában a korábbinál kedvezőbb, a vonalszakaszok adott pontjairól (pl. Kalocsa, Solt, Dunavecse) azonos, könnyen megjegyezhető időpontok ütemes rendszerét kívánta biztosítani. Az átszállások, csatlakozások létrehozását tekintve azonban szükségessé vált a rá- és elhordó helyközi autóbusz közlekedés módosítása is, amelynek igényét a KTI Személyközlekedési Igazgatósága, valamint a Dél-Alföldi Regionális Közlekedésszervező Iroda képviselte a Szolgáltatók, többek között a Kunság Volán Zrt. irányába is.

Ennek függvényében került sor a Kalocsa – Foktő – Uszód – Géderlak – Ordas – Dunapataj (úgy-nevezett falvakon át közlekedő) autóbuszvonali indulási idők módosítására is. A kezdeti időszak üzemeltetési tapasztalatai néhány járat esetében a hivatásforgalmi utazások ellátását tekintve valóban kedvezőtlenebb eljutásokat eredményezett. Ellátási területünket illetően ezek felmérése, a gyakorlati kihatások összegzése folyamatban van, értékelésük a fent említett irodákkal közösen, várhatóan január első napjaiban fog megtörténni. Az egyeztetés eredményeként kerülhet sor a valós, jelentősebb utaslétszámot érintő menetrendi korrekciók végrehajtására.

A foktői elkerülővel kapcsolatos felvetésre jelezni kívánjuk, hogy társaságunk 2011. december 8-án, e-mail útján értesült a december 12-vel életbe lépő új forgalmi rendről. Megfelelő információ és idő hiányában nem volt mód részünkről a naprakész utastájékoztatás biztosítására, amelynek lehetőségeink szerint a lehető legrövidebb időn belüli pótlására a szükséges intézkedésékezet megtettük. A létesítmény hivatalos műszaki átadása december 22-én megkezdődött, a megállóhelyek terv szerinti kiépítése megtörtént, a megállóhelyet jelző KRESZ táblák oszlopra való áthelyezését követően intézkedni fogunk az utastájékoztató indulási jegyzékek kihelyezéséről.

2011. december 29.

Tisztelettel:

Bimbóné Bálint Ildikó

termelési igazgató

Nagy Róbert

forgalomszerv. és ell. ov.


Kalocsai hírek

Egy kézbe került a Cerbona és a Ham-Let

A Cerbona Élelmiszeripari Kft. tulajdonosa megvásárolta a Ham-Let puffasztott gabonaszeleteket...

Szervezők, segítők, életmentők – köszönjük!

Május 4-én, a Vöröskereszt világnapja alkalmából az idén is elismerő okleveleket adományozott a...

Kis híján félmilliót hozott az alapítványi bál

Április 8-án ismét megtartotta hagyományos, alapítványi bálját a Kalocsai Eperföldi Általános...

Sikeresen debütált Kalocsa első énekes tehetségkutatója

Május 5-én, pénteken a Platán Rendezvényközpont adott helyet Kalocsa első énekes...

„Azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk benne”

Tamási Áron szavai nem először visszhangoztak a kalocsai gyerekek fülében. A már komoly múltra...

A Városházáról: pályázatok, igazgatók, tűzifa

Mint arról legutóbbi számunkban részletesen olvashatott, a különböző kalocsai sportegyesületek...

Kalocsa lehet a TOP legnagyobb nyertese

Rekordközeli összegből hajthat végre fejlesztéseket a város, ha minden az elképzelések szerint...

A finálé felé tart az emlékév

A Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola 50., jubileumi tanévének utolsó előtti rendezvényére az...

Még összefogás!

Az „Összefogás az Állatokért Alapítvány” 2008 óta oldja meg Kalocsán a gazdátlanná vált...

A kalocsai meteorológia történetéből

A XVI. század közepétől megalapított jezsuita kollégiumok és egyetemek, az általános műveltség...

Viharos ballagások

Nem a végzős középiskolások búcsúja volt viharos az alma matertől, hanem a hétvégi időjárás, ami...

Újra Honvédelmi Nap

A Kalocsai Légvédelmi Katonák Hagyományőrző Köre, együttműködve a Honvéd és Rendvédelmi Szervek...

Kalocsától Badacsonyig

Ezzel a címmel nyílt április 28-án meg Faragó György fotóriporter tárlata a Városi Galériában. A...

Logikusak(k) nyári tábor Mácsán

Közeledik az iskolaév vége, ami a gyerekeknek nagy öröm, a szülőknek azonban sokszor gondot jelent a...

Dózsások az országos rendészeti verseny élbolyában

Kimagasló eredményt ért el a Bajai Szakképzési Centrum Kalocsai Dózsa György Szakgimnáziuma,...

„Vaklármáktól” a halálos épülettűzig

A kalocsai testület múlt csütörtöki ülésén hallgatta meg Istella Zsoltnak, a helyi hivatásos...

Környezetvédelem a háztartásban

A kalocsai Ökopont szervezésében április 24-én gyakorlati tanácsokat kaptunk Greksa Lászlónétól, aki...

Környezetvédelemből ötös a Belvárosinak

A Belvárosi Általános Iskola „Szelektálók” csapata nyerte a Föld napja (április 22.)...

A majálison járva

Az idei érsekkerti majálison a mazsoretteké és a sporté volt a főszerep, de azért a hagyományos...

India, egy kalocsai egyetemista szemével

Igazi kuriózumnak lehettek szem- és fültanúi április 27-én, 17 órától a kamarateremben gyülekező...

„Fogom a kezed”

A Nebuló EGYMI (Kalocsai Nebuló Általános Iskola, Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai...

Nehézkesen bólintottak sportolóink kérelmeire

Kalocsai látvány-csapatsportok támogatásának tárgyalása is szerepelt a városatyák múlt csütörtöki...

Az ötven számtalan árnyalata

…utalhatnánk az utóbbi évek nagy sikerű filmjére a címmel – bár annak sajátos töltetét...

Folyamatos fejlődés és fejlesztés kéz a kézben

A közelmúltban a kalocsai EMIKA Elektromechanikai Zrt. és a Magyar Suzukis Zrt. negyed évszázados...

Szabadtéri szócsata egy „talán” beruházás árnyékában

Mint arról lapunkban többször olvashatott, a kalocsai városvezetésnek támogatásáról kellett...

Emberi ürülék miatt kamerázzák be a Kubikus Parkot

Azután kérte az élénkebb megfigyelést az egyik önkormányzati képviselő, hogy emberi ürüléket talált...

Összeállt a negyedszázados Kék Madár Fesztivál kínálata

Mivel az idei a háromévente megrendezendő folklórfesztivál éve Kalocsán, elmondhatjuk, hogy 2017-ben...

Kevesebb balesetért küzd a Blue Knights

Idei első, összességében második vezetéstechnikai programját szervezte az aktív és nyugalmazott...

Szemét, vagy hulladék?

A hulladékgazdálkodás folyton napirenden lévő kérdéseiről tartott előadást az Ökopontban április...

Százszorszép arany a Rezedának

Huszonhetedszer hívták életre április második hétvégéjén a háromnapos Százszorszép Gyermek Néptánc...

Molnár Gyula programról és képviselő-jelöltről

Péntek délután három órától várta utcafórumra az Magyar Szocialista Párt (MSZP) kalocsai szervezet...

Régi pompájában a kertvárosi suli udvara

Április 10-én a szokásosnál is nagyobb nyüzsgés uralta a Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola...

Tehetségnapot szerveztek Kalocsán

A Bács-Kiskun Megyei Tehetségsegítő Tanács Kalocsán 2011. június 1-jén alakult meg, melynek elnöke...

Május elsejétől tűnik el a zöldhulladék

A szemétszállításért velük szerződésben álló ügyfelek számára díjmentes összegyűjtést biztosít a...

Mazsorett- és sportmajális lesz hétfőn

Az utóbbi években azt a gyakorlatot követte a kalocsai közművelődési intézmények kollektívája, hogy...

Főtanácsos lett a városi kapitány

Várható volt, hogy a megyei rendőr-főkapitányság kitüntetettjei közé Mayer József ezredes is...

Szeretet és szakértelem

A Balaton Könyvesboltban (Kalocsa, Szent István király út 31.) az üzletet vezető Balaton Józsefnével...

Az ezredik Glencore-vonatot ünnepelték

Hétfőn indult útnak a barákai Glencore növényolajgyár telephelyéről Olaszországba az ezredik,...

Koltay Gábor évek óta forgatja a filmet

A nagyhéten helyére került a felújított kalocsai főszékesegyház legnagyobb harangja – többek...

A szeméttelep-ügy, és ami mögötte volt

Volt néhány kemény pillanata a kalocsai városatyák múlt keddi testületi ülésének, amelynek...

Kiborulások, célzások és teljes egyetértés a Városházán

Április 11-én üléseztek a kalocsai döntéshozók. A tanácskozás legmozgalmasabb napirendi pontjáról,...

A dusnoki óvodásokért fújt a zenekar

A Kalocsai Fúvószenekar először járt Dusnokon. Budai Éva, a dusnoki óvoda egyik dolgozója hívta...

Sokkal több rendőr és kamera kell

Elegük van a szemétégetésből a Szőlők köze lakóinak – erről az önkormányzati képviselőnek...

Miniszter lesz Kalocsa testvérvárosának polgármestere

Csütörtökön megtartotta ülését a paksi atomerőmű térségében lévő települések polgármestereit és...

TEIT-napot is szerveznek az Érsekkertben

Ebben az évben Kalocsa lesz a házigazdája a TEIT-napnak, ami tavaly indult vándorprogram: a társulás...

Költészet-napi Verslavina

A Tomori Pál Városi Könyvtár adott otthont a Torgyik Tamás gimnáziumi tanár által a Költészet Napja...

Elgondolkodtató eredmények a közlekedési versenyen

A kalocsai Ökopontban rendezték meg a Bács-Kiskun Megyei Balesetmegelőzési Bizottság által...

Megújulóban „már majdnem sportiskolánk” tornacsarnoka

Tavaly novemberben írta ki a Magyar Kézilabda Szövetség a tornaterem-felújítási pályázatot, amelynek...

Kirchheim után

Április 8-án tartották meg annak a képzőművészeti kiállításnak a megnyitóját, melyet kalocsai...

István Napok a gimnáziumban

A Kalocsai Szent István Gimnázium hagyományos tavaszi ünnepi hete idén is tele volt gazdag, érdekes...

Kormányzati támogatást ér az előremutató összefogás

A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kalocsai szervezete a napokban negyedszer rendezte...

Gönczöl Péter és az ő szekerei

Minden bizonnyal több százszor feltették már a kérdést Gönczöl Péternek, hogy a neve miatt kezdett-e...

A Dózsa diákjai a legjobb katasztrófavédők

Hét iskola tanulói versenyeztek múlt héten kedden, a Katasztrófavédelmi Ifjúsági Verseny járási...

Elektromos sebészkésre gyűjtenek

Színművészekkel, zenészekkel, énekesekkel és illuzionistával készül a Szent Kereszt Kórház azoknak,...

A csúcsra járatott „munkaügyi támogatások” éve

Március 20-án tartott, főképp foglalkoztatókat megszólító, tájékoztató előadásokkal egybekötött...

Húsevő vagy vegetáriánus?

Mindkét táplálkozási formának nagy és elszánt tábora van, akik érvek és ellenérvek sokaságával...

Alakul a majális, bővül a Folklórfesztivál fellépői köre

A Kalocsai Kulturális Központ és Könyvtár részére bár jelenleg az első számú feladat az Érsekkertre...

Időszaki kiállítás a Kalocsai Főszékesegyházi Könyvtár Patachich-termében

Az Érseki Könyvtár – az elmúlt évekhez hasonlóan – az aktuális évfordulókat,...

Hiteles politikusként mutatták be a Jobbik képviselő-jelöltjét

A 2018-as országgyűlési képviselő-választás kampánya hivatalosan is elkezdődött – Kalocsán is....

Áprilisi évfordulók

Bár a kisebb moziknak bealkonyulni látszik, mégis (vagy épp ezért) a nyilvánosság elé kívánkozik egy...

Jók a visszafogási adatok, halban gazdagok vizeink

A sokéves gyakorlattól eltérően nem január, hanem március harmadik vasárnapján tartotta éves rendes...

Kalocsai alkotók kiállítása Kirchheim unter Teckben

Mint ahogy arról már korábbi lapszámukban beszámoltunk, egyedülálló lehetőséget kaptak a Kalocsai...

Meséltek a legkisebbek

Évről évre egyre nagyobb népszerűségnek örvend a város óvodáiban a Mesenap. Ez az a nap, amikor a...

Ezért kerül négymillióba „egy lépcső”

A legutóbbi testületi ülés alkalmával született arról is döntés a kalocsai Városházán, hogy a...

Nincs kifogás, tartogassa a következő kukáig!

„… majd ha nem kell utcákon át cipelnem egy kukáig, akkor nem dobom el a járdán a...

Kalocsára költözhetnek a fóti otthon gyermekei

Bár kész tényként közölte az államtitkár, még nem lefutott kör, hogy a felszámolásra ítélt fóti...

Minden értéket kamera figyel az Érsekkertben

A Kalocsa Szíve Programban újjáépített érsekkerti helyszínek rongálások célpontjává váltak, ezért...

Alaptalan félelmek és a magyar „atomtemető”

Ezen vezérgondolatok szőtték át az ennél sokkal szerteágazóbb, egészen a világűrig repítő...

Szabadkai séta

Szabadkai kirándulásra invitálta közösségét március 18-án a kalocsai Horvát Önkormányzat. A...

Forradalmian új vércukormérő segíti a terápiát

A pénz és az idő, de az ember egészsége is korlátos, ezért korántsem közömbös, hogy a krónikus...

Gyerekrollereket újítottak fel ingyen

Háromkerekű biciklik optikai tuningjáról szóló cikkből merítette az ötletet a tavaly óta Kalocsán is...

Egy világcsúcs és ami mögötte van

A világcsúcs tavaly nyáron született: a Kalocsán élő Kinyó Zsolt, a „Kósza” melléknévvel...

Stádium – Széchenyi kiállítás a galériában

Széchenyi István életművének szentelt kiállítás nyílt Kalocsán március 24-én. A Viski Károly Múzeum...

Tavaszi koncert a színházban

Az 50 éves Kalocsai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti iskola jubileumi tanévének rendezvénysorozata...

Több mint 6 millió forint értékben lopott aranyat

A megalapozott gyanú szerint a hajósi férfi kétszer betört ugyanabba a családi házba, egy büféből...

Drágulás: a Közétkeztetési Intézmény és a Menza Kft. is emel

Árat emelni sosem hálás feladat, és bár a kalocsai képviselő-testület számára „nem...

Döntés „a semmiről”, kompról, multifunkciós pályáról

Bár a legfajsúlyosabb döntésekről, amelyek a március 22-i képviselő-testületi ülésen születtek, így...

Maguknak térköveztek a mentősök

A kalocsai mentőszolgálat legénysége véglegesen csak tavaly költözhetett vissza a Kossuth utcai...

Nagyon sok turista jöhet Kalocsára

Asztrik alakjának rekonstrukciójával, kétezer négyzetméteres kiállítótérrel, már vendégek előtt is...

Új óvoda épülhet Kalocsa központjában?

Bár a legutóbbi kalocsai képviselő-testületi ülésen, amelyet múlt szerdán tartottak, éles kritika is...

Tömegével pályáznak a fiatal gazdák

A kalocsai régióban is népszerű a Fiatal Gazda Pályázat: 18-40 éves gazdálkodók számára hirdette meg...

A jubileumi tanév tervezett programjai a Liszt Ferenc AMI-ban

Az ötvenedik, jubileumi tanévben a hagyományos programok is ünnepi köntösbe öltöztek, mondta...

Kalocsa katonatörténete

A Kalocsai Légvédelmi Katonák Hagyományőrző Köre emlékdolgozat megírására jelentetett meg pályázatot...

Díjakat adott át a népművészeti alapítvány

A Kalocsa Népművészetéért Alapítvány a paprikafesztivál rendezvényeihez kapcsolódva díjakat adott át...

Továbbléphet a huszonötödikbe!

Úgy érezzük, mintha egy meteor gyorsaságával száguldott volna végig városunkon a XXIV. Kék Madár...

Kalocsa, a katonaváros

Május 21-én, a Magyar Honvédelem Napján a Foktői út melletti Csilás parkban ünnepélyesen felavatták...

Leállt a kórházbővítés

Bizonyára Önnek is feltűnt, hogy a Bács-Kiskun Megyei Kórházba integrálódott kalocsai Szent Kereszt...

Ezúttal a szennyvízhálózattal vannak bajok

Korábban lapunk hasábjain már olvashatott arról, hogy Kalocsa bizonyos tekintetben „időzített...

A találkozó állása: Kiskőrös – Kalocsa 1-1

Nem, kedves olvasóink, nem a sportrovat költözött lapunk 5. oldalára, ezúttal egy olyan baráti...

„Sosem voltunk ilyen közel a végéhez”

Néhány héttel ezelőtt olvashatott arról, hogy felgyorsultak a munkálatok a felújítás miatt 2011...

A Duna–Tisza köze, a Kalocsai Sárköz jeles néprajzkutatója – Bárth János 70 éves

Kecskeméten, a Cifrapalota dísztermében december 15-én köszöntötték kollégái, barátai, tanítványai a...

15 évet kapott a feleségét megkéselő kalocsai férfi

Első fokon 15 év fegyházra ítélte a Kecskeméti Törvényszék a 38 éves kalocsai férfit, aki 2012...

Ismét szakmai nap a gimnázium laboratóriumában

Május 13-án, délután nagy volt a sürgés-forgás a Szent István Gimnázium felújított...

Vizsgálják a Vajason történt olajszennyezést

Amint arról helyszíni szemle nyomán lapunk is beszámolt, a Sárköz és vízrendszerén, vagyis a...

ARCHÍVUM

Kalocsai Néplap Online Kalocsai Néplap KaloPress Nyomda Nagyítás Nyomtatás