Olvasói levelek a decemberben változott Volán menetrenddel kapcsolatban

2012.01.11 20:29   

Több telefonhívást és levelet kapott szerkesztőségünk, melyben olvasóink kifogásolják a december 11-én életbe lépett új Volán menetrendet, valamint a foktői új elkerülő úton a fedett buszmegállók és az utastájékoztatók hiányát. Két olvasói levelet eljuttattunk a Kunság Volán Zrt. illetékeseinek is. Most Postánkból rovatunkban ezeket a leveleket olvashatják, valamint a Volán ezekre adott válaszát.

 

Tisztelt Zsigmond Enikő főszerkesztő!

Kérem szíves segítségét a Volán menetrendjének módosítása ügyében:

A Volán buszok menetrendje 2011. december 11-től kezdődően módosult nagyon nagy mértékben valamiféle „ütemesítés” címszóval. Maga az elgondolás lehet, hogy nem rossz, de a kivitelezés nem kevés kívánni valót hagy maga után.

Én személy szerint Kalocsáról utazom Dunapatajra dolgozni, így reggel veszem igénybe Kalocsáról Dunapatajra és délután a vissza irányú Volán járatokat.

(Persze az egyedüli nem én vagyok. Ezzel a járattal többen utaztak Kalocsáról Hartára illetve Soltra; Dunapatajról Hartára; és Hartáról Soltra. Ezzel mindenki időben ért be munkahelyére, iskolájába.)

Ez a múlt!

Ütemesítés címén ez megváltozott. Az eddigi járat – amely 650-kor indult Kalocsáról (egyébként Baja – Budapest között közlekedett) most 630-kor indul. (Reggel ez a húsz perc is sokat számít!) De az ütemesítés címszava alapján 630-kor 4, azaz négy darab járat indul Kalocsáról északi irányba:

1. Kalocsáról Dunapatajra és itt megfordul;

2. Baja – Székesfehérvár útvonalon közlekedve;

3. Baja – Budapest útvonalon közlekedve (csak Kalocsán és Solton áll meg);

4. Kalocsa – Budapest útvonalon közlekedve.

Ez a négy járat szépen elmegy és utána egy egész óráig nem indul egy sem.

A kérdés persze benne az, hogy ettől gazdaságosabban, kihasználtabban közlekednek a járatok és még a lakossági igényeket is kielégítik? Kinek jó ez így?

Szerencsére vissza irányban az ütemesítés nem érinti hazaindulásomat.

13 fő aláírásával (amely nem a teljes névsora a kedvezőtlen változásban érintetteknek) kezdeményeztük a menetrend ez irányú módosítását, amely önmagában még lehet, hogy kevés.

Nem bízok abban, hogy a Volán módosítaná a menetrendjét, mert adott esetben a felsőbb rendező elvvel (ütemesítés) ez nem egyezik. Mi viszont nem választhatunk abban, hogy melyik fajta tömegközlekedési eszközzel (vonattal, villamossal, esetleg metróval) utazzunk, csak az utazás időpontját választhatjuk, ami viszont a munkaidőkezdés miatt kötött.

Információim szerint a menetrend változás több járat vonatkozásában még sokkal több személyt érint kedvezőtlenül, ami lehet, hogy magát a rendező elvet kérdőjelezi meg.

Szíves segítségét ezúton is megköszönöm:

Üdvözlettel:

Habazné Bogárdi Ildikó

 

***

Tisztelt Főszerkesztő Asszony!

Alulírott foktői lakos, mint a Volán Közlekedési Vállalat gépjárművein utazó írom a segítségkérő levelemet Önök felé. Sajnos azonban nem csak egy ügy van, hanem kettő.

Az első panaszos és segítségkérő ügyemhez kapcsolódik a második is.

1.) A munkahelyem Dunapatajon van, és reggel 1 8-kor kezdődik a munkaidőm. Az ide járáshoz a fenti közlekedési eszköz helyközi járatait veszem igénybe és 2011. 12. 11-ig mindig oda tudtam érni munkakezdésre, úgy hogy kigyalogoltam a falu szélére a 6.18-kor induló buszhoz. (Ugyanis a kora reggeli buszok nem mennek be a falu közepéig.) Ennek vége szakadt, mivel a Volán állítólag „az utasok érdekeit figyelembe véve” december 11-től megváltoztatta a helyközi járatainak időpontját, annyira, hogy a jelenlegi kora reggeli járatindulás senkinek sem jó. (Ezt a Kalocsáról 5.55-kor induló járatra értem.)

A változtatások előtt kiküldték a tervezeteket a dunapataji önkormányzathoz, de valószínű, hogy a többihez is, amelyen a feltüntetett tervezett változás azokban a jelzett időpontokban meg is felelt volna.

Csakhogy a Volán nem e szerint járt el. A tervezett kalocsai indulású 6.50-es járatot nem indították (csak szabadnapokon), hanem helyette 5.55-kor indul és 6.35-re van Dunapatajon. Ezt a járatot az éjszakai műszakból jövők el sem érik. Várakozhatnak egy plusz órát a következőre, fáradtan, félig aludva. A munkába és iskolába igyekvőknek pedig nagyon korán van. A következő pedig 7.00-kor indul és 7.40-re van Dunapatajon. Azt azért megjegyezném, hogy ez az utóbbi minden nap késik még 10-15 percet, úgyhogy az iskolások néha alig érnek be órára. Nekünk, munkába menőknek pedig egyáltalán nem jó. Olyan utas, aki a távolsági autóbuszhoz igyekezne, az ritkán akad a járatokon, csak az iskolások és a munkába menők, és onnan jövők használják reggelente. Így tehát személy szerint kénytelen vagyok a korai járattal, az 5.55-ös indulóval menni dolgozni. Ez azt jelenti, hogy 3-ed 6-kor indulok otthonról és gyalogolok ki a falu szélére a megállóhoz.

Ezzel nincs vége a panaszomnak, ugyanis ehhez kapcsolódik a következő.

2.) A változást követő kedd reggel (december 13-án) megnyitották a Foktőt elkerülő új utat, tették ezt úgy, hogy az önkormányzat a lakosságot nem értesítette ki a változás időpontjáról. (Az elágazás környékén az út szélére tettek ki táblákat, hogy majd forgalmi rend változás lesz, de hogy mikortól, azt nem, és hogy mi fog változni azt sem.) Még arra sem vették a fáradságot, hogy legalább az autóbusz megállóvárók oldalára kitettek volna egy plakátot, pl. „…hogy ettől a naptól megváltozik az autóbusz útvonala”. Ez is elmaradt. Ennek következtében az utóbbi napokban óriási káosz volt és van Foktő településen.

A baj csak az, hogy engem is közvetlenül érint és ezért reklamálok.

Hétfő este a sötétben 3 5-kor még a szokott útvonalon jött be az autóbusz a faluba. (Ekkor jönnek többen haza a munkából.) Másnap reggel 6 órakor az autóbusz megállóban (a hivatalos autóbusz megálló tábla mellett!) várakozva látom, hogy jön, majd még a falu előtt lekanyarodik az új útra. Neki indulva, hogy futva hátha elérem a körforgalomnál, bolyongtam a koromsötétben az útjavítási gödrök, kátyúk között. Azt sem tudtam, hogy mikor esem hasra, mert semmit sem lehetett látni, ugyanis ez külterületen van és nincs közvilágítás.

Természetesen integethettem a sötétben az autóbusz után. Kénytelen voltam visszamenni a hivatalos megállóhoz, ahol egy órát várva, összefagyva megvárni a reggeli világosságot és újra nekiindulva a körforgalomnak, keresni egy járdaszigetet, hogy hátha ott fog megállni a következő autóbusz. Ekkor már láttam, hogy figyelemfelkeltően festve van a korlát sárga/fehér csíkokkal, hogy valószínűleg megálló is lehet, csak kár, hogy sötétben ez láthatatlan! Azt hozzáteszem, hogy nem csak én bolyongtam megállóhelyet keresve a forgalomban, hanem volt utazótársam is, sőt volt olyan is, aki inkább visszafordult.

Azóta reggelente zseblámpával megyek munkába az autóbusz váráshoz, korán, hogy a fél 8-as munkakezdésre időben oda tudjak érni és a koromsötétben jelzek, hogy állok és várok abban a szuper megállóban!

Ami mélységesen felháborít ebben az ügyben, hogy az eddig a község belterületén, lakott területen lévő megvilágított autóbusz megállókat kiteszik külterületre. Ahol nincs egy védett hely sem, ahová várakozáskor eső, vihar esetén be lehetne húzódni! Arról nem is beszélve, hogy beteg, idős, mozgáskorlátozott ember le sem tud ülni!

A körforgalomnál pedig nincs egyetlen egy gyalogátkelőhely felfestve, pedig az egyéb útvonaljelzések már ott vannak. Nincs egy olyan tájékoztató tábla kitéve, hogy melyik busz melyik megállóból indul – ugyanis a körforgalom 3 ágában található egy-egy megálló, de, hogy melyik hova tart, azt találja ki az utas, és vagy sikerül eltalálni a megfelelő autóbuszt vagy nem, ez kit érdekel! Innen vannak az utasok bolyongásai.

A várható nagy tehergépjármű forgalomhoz tették ki a megállókat, annak ellenére, hogy sokan Kalocsáról nem csak a ritkábban járó helyi járattal utaznak, amelyek a központba bemennek, hanem az ezek között közlekedő helyközivel is, amely csak a falu szélét érinti. Orvoshoz, iskolába, munkába, piacra menők, idősek, kisgyerekesek stb..

A forgalomban előbb-utóbb lesz baleset ez miatt, azt már most lehet borítékolni.

A megállókhoz igyekvők valószínűleg mehetnek majd esetlegesen a nagy hóban és síkosságban is, mert a területnek nem lesz gazdája, és az sem lesz, aki a megállókat tisztítsa vagy síkosság esetén felszórja.

Azokat szeretném hajnalonként meghívni egy kis autóbuszozásra, várakozásra a sötétbe „oda, ahol a madár sem jár”, akik azt mondják, hogy ez így megfelelő, és nagyon jó! Akkor biztosan más lenne a véleményük.

Félreértés ne essék, nem az elkerülő út miatt mérgelődök. Arra a várható forgalom miatt szükség volt. Csak a lakosság igényének a semmibe vevése háborít fel! Csak a beruházó érdekeit nézték, azokét, akik ott élnek, már nem! Mert így ez nem hiszem, hogy jó az utazóknak. Arról nem is beszélve, hogy ez által a település kis utcáin a forgalom megnőtt, mivel a faluból kimenő gépjárművek többsége más utakat választ, gondolok itt pl. a keskeny Aradi utca elejére, ahol két autó nem fér el egymás mellett a csatorna parton. Vagy pedig a Kossuth utcára, és az ún. Vágóhídra, amely kérdéses, hogy meddig fogja bírni a forgalmat.

A fenti panaszaim miatt szeretném kérni a segítségüket, közbenjárásukat. Elnézést a kissé hosszúra nyúlt levélért, de másként nem tudtam érthetően elmagyarázni a dolgokat.

Az ügyben nyújtott esetleges közbenjárásokat megköszönöm.

Foktő, 2011.12.16.

Tisztelettel:

Krausz Lászlóné

Foktő, Aradi u. 48.

 

A Volán válasza

Tisztelt Szerkesztőség!

Krausz Lászlóné foktői, illetve Habazné Bogárdi Ildikó kalocsai lakosok autóbusz közlekedést érintő felvetéseivel kapcsolatosan az alábbiakról adunk tájékoztatást.

A helyközi közforgalmú közlekedésben az alágazatok közötti, illetve az al-ágazaton belüli integrált szolgáltatások javítása érdekében a nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 2011. decemberi menetrend életbelépésével az Integrált Ütemes Menetrend kritériumainak megfelelő, új menetrendi struktúra kialakítását irányozta elő térségünkben a Budapest – Kalocsa – Baja autóbusz vonalcsoport közlekedését illetően. A 60 perces alapütemű közlekedés a távolsági jellegű utazások ellátásában a korábbinál kedvezőbb, a vonalszakaszok adott pontjairól (pl. Kalocsa, Solt, Dunavecse) azonos, könnyen megjegyezhető időpontok ütemes rendszerét kívánta biztosítani. Az átszállások, csatlakozások létrehozását tekintve azonban szükségessé vált a rá- és elhordó helyközi autóbusz közlekedés módosítása is, amelynek igényét a KTI Személyközlekedési Igazgatósága, valamint a Dél-Alföldi Regionális Közlekedésszervező Iroda képviselte a Szolgáltatók, többek között a Kunság Volán Zrt. irányába is.

Ennek függvényében került sor a Kalocsa – Foktő – Uszód – Géderlak – Ordas – Dunapataj (úgy-nevezett falvakon át közlekedő) autóbuszvonali indulási idők módosítására is. A kezdeti időszak üzemeltetési tapasztalatai néhány járat esetében a hivatásforgalmi utazások ellátását tekintve valóban kedvezőtlenebb eljutásokat eredményezett. Ellátási területünket illetően ezek felmérése, a gyakorlati kihatások összegzése folyamatban van, értékelésük a fent említett irodákkal közösen, várhatóan január első napjaiban fog megtörténni. Az egyeztetés eredményeként kerülhet sor a valós, jelentősebb utaslétszámot érintő menetrendi korrekciók végrehajtására.

A foktői elkerülővel kapcsolatos felvetésre jelezni kívánjuk, hogy társaságunk 2011. december 8-án, e-mail útján értesült a december 12-vel életbe lépő új forgalmi rendről. Megfelelő információ és idő hiányában nem volt mód részünkről a naprakész utastájékoztatás biztosítására, amelynek lehetőségeink szerint a lehető legrövidebb időn belüli pótlására a szükséges intézkedésékezet megtettük. A létesítmény hivatalos műszaki átadása december 22-én megkezdődött, a megállóhelyek terv szerinti kiépítése megtörtént, a megállóhelyet jelző KRESZ táblák oszlopra való áthelyezését követően intézkedni fogunk az utastájékoztató indulási jegyzékek kihelyezéséről.

2011. december 29.

Tisztelettel:

Bimbóné Bálint Ildikó

termelési igazgató

Nagy Róbert

forgalomszerv. és ell. ov.


Kalocsai hírek

Segítsük, hogy „Példakép” lehessen!

„A Példakép Alapítvány civil kezdeményezés, amely azzal a céllal jött létre, hogy...

Mesemondó iskolások versenyeztek a könyvtárban

A Kalocsa Kulturális Központ és Könyvtár népmese-mondó versenyt hirdetett a város és a járás...

Sokan adakoztak a karácsonyi ünnepek előtt

Az utóbbi hetekben gyakran hallhattuk a felhívást: adakozzunk azoknak a családoknak, akik segítség...

Szállodára is szüksége van a városnak

Az év végi számvetések időszakában a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kalocsai...

Három önkormányzati káefté megszűnik, a többit stabilizálják

Tőkevesztés, tőkepótlás szükséges, kevés a bevétel, magasak a személyi jellegű juttatások, májusig a...

Elindult a Kalocsai Mentőállomás fejlesztése

Hosszas előkészítés után decemberben elindult a Kalocsai Mentőállomás „dinamizálása”...

Kalocsa Város Önkormányzata nyilvános pályázati felhívása

Kalocsa Város Önkormányzata NYILVÁNOS PÁLYÁZATI FELHÍVÁSTtesz közzéa kalocsai 0575 hrsz. alatti...

Iparművész lett a kalocsai mézesbábos

Évek óta nézzük, ízleljük, szeretjük a „Dallos Mézeskalács” termékeket, amelyek egy...

A misztikus krimik mestere dedikált városunkban

Talán az egyik legszebb Mikulás-napi vagy „elő karácsonyi” ajándékot kapták a kalocsai...

Gyertyagyújtás és mézeskalács kiállítás

A kalocsai Dózsás diákok az iskolában is megünnepelhették december 1-jén advent első vasárnapját....

Felgyulladt az öröm lángja is

– Ezen a napon egy fehér ruhás angyal jön le a földre, és fénysugarával megérinti mindazokat,...

Fénnyel a lelkükben kezdik az ünnepet

A kalocsai református egyházközség kilencedik alkalommal szervezte meg az adventi jótékonysági...

Kedvenc színészeink karácsonya

December 13-án volt a Kalocsai Színház újabb bemutatója, az „Ön is lehet gyilkos” című...

Jogerős ítélet Szakál Tibor és Borbély Gábor ügyében

A Kecskeméti Járásbíróságon hét év után megszületett a jogerős ítélet Szakál Tibor és Borbély Gábor...

Családi nap a Viski Károly Múzeumban

Családi napot tartottak a Viski Károly Múzeumban Ásónyomon az Árpád-korban és a középkorban címmel...

Konferenciát tartott a kalocsai KEF

A kalocsai Kábítószerügyi Egyeztető Fórum városi konferenciát tartott az elmúlt héten. Szabó...

XI. Újévi Operett Gála

Szabó Árpádtól, a Kalocsai Színház társulatának vezetőjétől azt az örömhírt kaptuk, hogy...

Aki megmaradt „istvánosnak”

A Kalocsai Szent István Gimnázium jubileumi programsorozatának egyik eleme az egykori diákok...

Elkelt a Vigadó sori kiürített társasház

A december 11-i testületi ülésen határoztak a képviselők arról, hogy eladják egy építőipari cégnek,...

A Parkgondozó készen áll a télre

Az új vezető tavaszra már rendben szeretné látni a jelenleg anyagi gondokkal küzdő Kalocsai...

Új berendezés a frissen kitüntetett Vicai Optikában

„A siker záloga a folyamatos fejlődés” – tudja ezt minden vállalkozó illetve...

Tűzifát vesznek a bál bevételéből

Kalocsa ezekben a hónapokban aligha a szmokingos, sztárfellépős bálok korszakát éli, de a város...

ÖKO-PONT létrehozása KEOP-6.2.0/B/11-2013-0005

 

Középiskolások önkéntes közösségi szolgálata Kalocsa városában

Egy tanszak 25 éve

A Kalocsai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskolában 25 évvel ezelőtt indult önálló fuvola tanszak,...

Kiknek engedélyezhető a fizetési könnyítés?

Fizetési könnyítés magánszemélynek akkor engedélyezhető, ha igazolja, hogy az adó egyösszegű...

Gyújtás és gyűjtés

Mármint a második adventi gyertya meggyújtása a sétálóutcában, és jótékonysági gyűjtés...

Támogatásból és önzetlenségből JELES

Köszönetet mondunk Molnár Péternek, a KALO-TREND Bt. ügyvezető igazgatójának és a Kerékpár...

Pálinkaszentelő mise a Szent István templomban

Advent II. vasárnapján, december 7-én a délután öt órakor tartott szentmisén immár negyedik éve...

Miért használjunk téli gumit?

Természetesen minden évben elhangzik, hogy a hideg beálltával a gépkocsi tulajdonosok cseréljék ki...

Oviskoncert

A Kalocsai Liszt Ferenc AMI tanárai december 8-án délelőtt télköszöntő koncerttel várták a város...

Kecskeméten jártak a kalocsai színjátszók

A Varajti Gizella Színjátszó Kör november 28-án a Kecskeméti Kortárs Művészeti Műhelyek Népi...

Fogyatékosok napja Kalocsán

Az ENSZ 1992-ben a Fogyatékosok Nemzetközi Napjává nyilvánította december 3-át, hogy felhívja a...

Jótékonysági műsor az idősekért

A Kalocsai Iskolanővérek Szociális Szolgáltatási Központja és a BARKA Szociális Segítő Alapítvány...

A Bandó

Közönségtalálkozóra érkezett december 4-én Nagy Bandó András „prolihisztor” (ahogy...

Cserélje le a zöldet!

Évek óta zajlik a korábbi, jellegzetes zöld színű őstermelői igazolványok kivonása, és helyettük egy...

Legaktívabb véradóink jutalmazása

A Magyar Vöröskereszt Kalocsa Városi Szervezete a Véradók Napja (november 27.) alkalmából házi...

Dóm múzeum is lesz az Érseki Kollégiumban

Az Érseki Kincstárnak és a Levéltárnak is ez a klasszikus épület ad majd helyet, de lesz benne...

Maratoni közmeghallgatás – sok felszólalóval

51-es út rekonstrukció, paksi bővítés, vízimadárpark sorsa, a KalocsaTV közszolgálatisága, Kalocsa...

A megújult üzemcsarnok csak a kezdet

Az ötvenéves gyártási tapasztalattal büszkélkedő kalocsai EMIKA Elektromechanikai Zrt. fennállásának...

Nukleárisbaleset-elhárítási gyakorlat Kalocsán

November 19-én, szerdán az országos nukleáris-balesetelhárítási gyakorlat részeként fontos...

Elsősegély-nyújtás fogvatartottaknak

A falakon belül bővíthetik elsősegély-nyújtási ismereteiket a Kalocsai Fegyház és Börtön...

„Megélni az örömöt mindenben”

…vallja Póli Róbert, aki első verseskötetével december 1-jén mutatkozott be a városi...

Kigyúlt advent első gyertyája

November 30-án délután a sétálóutcában felállított hatalmas adventi koszorú előtt gyülekeztek a...

Nyíltság és kiegyensúlyozottság a tájékoztatásban

Kalocsán a városházán november 25-én délelőtt tartott rendkívüli ülést a Társadalmi Ellenőrző,...

Kalocsára látogat Leslie L. Lawrence

December 6-án, szombaton 17 és 18 óra között ismét tömött sorok várnak majd minket a Tesco...

Új ügyvezető januártól a Kalocsa Menza Kft. élén

Közös megegyezéssel megszüntetik a Kalocsa Menza Kft. ügyvezetőjének, Bogárdi Bernadettnek a...

Döntöttek a képviselők a Zöld távhő pályázat folytatásáról

Kalocsa Város Önkormányzata 2012-ben kötötte meg a támogatási szerződést a „Zöld távhő...

Nagyobb ökológiai célterület kell

Nem érdemes rutinból kitölteni a területalapú támogatási kérelmeket a jövő évben, mert sok minden...

Ötezer forint fejenként tartós élelmiszerre

A legutóbbi testületi ülés végén Simon Zoltán képviselő kért szót, és egy jótékonysági akcióhoz való...

Befektetési lehetőségekről tájékozódtak

Múlt héten városunkba látogatott Hamdan Mohamed Rashed Al Murshidi, az Arab Business Klub elnöke,...

Az 51-es felújításának elmaradása miatt marad a helyén a Schöffer-torony

A Kalocsa Szíve Program egyes elemei meg-megtorpantak, de van, ahol változtatásra is szükség lesz....

Ilyen a jó helyre került uniós forrás

A telephelyének fejlesztésére szánt összegnek „csak” a felét kapta uniós forrásból az...

Novemberi növendékhangverseny

Aki figyelemmel kíséri a Kalocsai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola tevékenységét, már...

„Tisztelet Erzsébetvárosnak”

A fenti címmel nyílt kiállítás november 19-én, Erzsébet napon Budapesten a VII. kerületben, az...

Új elnököt, tisztségviselőket választott a TEIT

November 19-én Kalocsán, a Társadalmi Ellenőrző, Információs és Településfejlesztési Társulás (TEIT)...

Adóelőleg feltöltési kötelezettség december 22-ig

Az adóelőleg-feltöltési kötelezettség teljesítésének határideje 2014. december 22. Ez a társasági...

Háromhelyszínes nyílt nap a Dózsában

Az őszutó jellemzően az iskolai nyílt napok időszaka: ilyenkor mind többen veszik nyakukba jövőbeli...

A Főszékesegyházban jártunk

Igazi különlegességben lehetett része a Dózsás diákoknak, november 13-án és 14-én asztalosok,...

MVM Paksi Atomerőmű Zrt.

A Paksi Atomerőmű a magyar villamosenergia-ipar legnagyobb termelőegysége, hazánk egyetlen...

Alapítványi bál Meszesen

Több éve hagyomány már, hogy Kalocsa Város Óvodái és Bölcsődéje Alapítványa bált szervez a...

Múlt és jelen találkozott a gimnáziumban

Tanárok, jelenlegi és volt diákok töltötték meg a Hunyadi utca Szent István Gimnázium előtti...

Hatodszor is „Kincsesláda”

A városi könyvtár előadás sorozata a folklórkincseinket ápoló és gyarapító népművészek bemutatását...

Széchenyi Kártya most számlavezetési kedvezményekkel

Egyszerű hitelbírálati feltételekkel és a számlavezetési díj elengedésével kínálja a Széchenyi...

Radnóti szavalóverseny a gimnáziumban

A Kalocsai Szent István Gimnázium fennállásának 250. tanévét kezdte meg a közelmúltban, és ennek a...

A pálinka nem csak a konty alá jó

A Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara kalocsai kirendeltsége – jó szokásához híven...

Új véradók is rácsaptak a sör-virslire

20-30 éves slágerek, hideg sör és forró virsli, mustárral: igazi majális hangulatot teremtett a...

Bemutatták a Kalocsai szó és kép harmadik kötetét

A drága ajándékok helyett idén is kerülhet igazi érték a karácsonyfa alá. Sőt, akár már a Mikulás...

Sokba kerülne az el sem készült fűtőmű

Több mint két év telt el azóta, hogy a kalocsai Szent Kereszt Kórház területén letették a város...

A klasszikusokra emlékeztek

November 14-én Budapesten, a Hagyományok Házában „Retro néptánc koreográfiák” címmel...

Nehéz helyzetben a Parkgondozó és a Menza Kft.

Eseménydúsan teltek az új Kalocsai Önkormányzat elmúlt hetei: irodák helyett újra osztályok a...

„Én nagyon szeretem Kalocsát!”

Október 27-én megalakult a városi önkormányzat, és az ülésen 11 „igen” szavazattal, 1...

15 évet kapott a feleségét megkéselő kalocsai férfi

Első fokon 15 év fegyházra ítélte a Kecskeméti Törvényszék a 38 éves kalocsai férfit, aki 2012...

Ismét szakmai nap a gimnázium laboratóriumában

Május 13-án, délután nagy volt a sürgés-forgás a Szent István Gimnázium felújított...

Vizsgálják a Vajason történt olajszennyezést

Amint arról helyszíni szemle nyomán lapunk is beszámolt, a Sárköz és vízrendszerén, vagyis a...

ARCHÍVUM

Kalocsai Néplap Online Kalocsai Néplap KaloPress Nyomda Nagyítás Nyomtatás