Olvasói levelek a decemberben változott Volán menetrenddel kapcsolatban

2012.01.11 20:29   

Több telefonhívást és levelet kapott szerkesztőségünk, melyben olvasóink kifogásolják a december 11-én életbe lépett új Volán menetrendet, valamint a foktői új elkerülő úton a fedett buszmegállók és az utastájékoztatók hiányát. Két olvasói levelet eljuttattunk a Kunság Volán Zrt. illetékeseinek is. Most Postánkból rovatunkban ezeket a leveleket olvashatják, valamint a Volán ezekre adott válaszát.

 

Tisztelt Zsigmond Enikő főszerkesztő!

Kérem szíves segítségét a Volán menetrendjének módosítása ügyében:

A Volán buszok menetrendje 2011. december 11-től kezdődően módosult nagyon nagy mértékben valamiféle „ütemesítés” címszóval. Maga az elgondolás lehet, hogy nem rossz, de a kivitelezés nem kevés kívánni valót hagy maga után.

Én személy szerint Kalocsáról utazom Dunapatajra dolgozni, így reggel veszem igénybe Kalocsáról Dunapatajra és délután a vissza irányú Volán járatokat.

(Persze az egyedüli nem én vagyok. Ezzel a járattal többen utaztak Kalocsáról Hartára illetve Soltra; Dunapatajról Hartára; és Hartáról Soltra. Ezzel mindenki időben ért be munkahelyére, iskolájába.)

Ez a múlt!

Ütemesítés címén ez megváltozott. Az eddigi járat – amely 650-kor indult Kalocsáról (egyébként Baja – Budapest között közlekedett) most 630-kor indul. (Reggel ez a húsz perc is sokat számít!) De az ütemesítés címszava alapján 630-kor 4, azaz négy darab járat indul Kalocsáról északi irányba:

1. Kalocsáról Dunapatajra és itt megfordul;

2. Baja – Székesfehérvár útvonalon közlekedve;

3. Baja – Budapest útvonalon közlekedve (csak Kalocsán és Solton áll meg);

4. Kalocsa – Budapest útvonalon közlekedve.

Ez a négy járat szépen elmegy és utána egy egész óráig nem indul egy sem.

A kérdés persze benne az, hogy ettől gazdaságosabban, kihasználtabban közlekednek a járatok és még a lakossági igényeket is kielégítik? Kinek jó ez így?

Szerencsére vissza irányban az ütemesítés nem érinti hazaindulásomat.

13 fő aláírásával (amely nem a teljes névsora a kedvezőtlen változásban érintetteknek) kezdeményeztük a menetrend ez irányú módosítását, amely önmagában még lehet, hogy kevés.

Nem bízok abban, hogy a Volán módosítaná a menetrendjét, mert adott esetben a felsőbb rendező elvvel (ütemesítés) ez nem egyezik. Mi viszont nem választhatunk abban, hogy melyik fajta tömegközlekedési eszközzel (vonattal, villamossal, esetleg metróval) utazzunk, csak az utazás időpontját választhatjuk, ami viszont a munkaidőkezdés miatt kötött.

Információim szerint a menetrend változás több járat vonatkozásában még sokkal több személyt érint kedvezőtlenül, ami lehet, hogy magát a rendező elvet kérdőjelezi meg.

Szíves segítségét ezúton is megköszönöm:

Üdvözlettel:

Habazné Bogárdi Ildikó

 

***

Tisztelt Főszerkesztő Asszony!

Alulírott foktői lakos, mint a Volán Közlekedési Vállalat gépjárművein utazó írom a segítségkérő levelemet Önök felé. Sajnos azonban nem csak egy ügy van, hanem kettő.

Az első panaszos és segítségkérő ügyemhez kapcsolódik a második is.

1.) A munkahelyem Dunapatajon van, és reggel 1 8-kor kezdődik a munkaidőm. Az ide járáshoz a fenti közlekedési eszköz helyközi járatait veszem igénybe és 2011. 12. 11-ig mindig oda tudtam érni munkakezdésre, úgy hogy kigyalogoltam a falu szélére a 6.18-kor induló buszhoz. (Ugyanis a kora reggeli buszok nem mennek be a falu közepéig.) Ennek vége szakadt, mivel a Volán állítólag „az utasok érdekeit figyelembe véve” december 11-től megváltoztatta a helyközi járatainak időpontját, annyira, hogy a jelenlegi kora reggeli járatindulás senkinek sem jó. (Ezt a Kalocsáról 5.55-kor induló járatra értem.)

A változtatások előtt kiküldték a tervezeteket a dunapataji önkormányzathoz, de valószínű, hogy a többihez is, amelyen a feltüntetett tervezett változás azokban a jelzett időpontokban meg is felelt volna.

Csakhogy a Volán nem e szerint járt el. A tervezett kalocsai indulású 6.50-es járatot nem indították (csak szabadnapokon), hanem helyette 5.55-kor indul és 6.35-re van Dunapatajon. Ezt a járatot az éjszakai műszakból jövők el sem érik. Várakozhatnak egy plusz órát a következőre, fáradtan, félig aludva. A munkába és iskolába igyekvőknek pedig nagyon korán van. A következő pedig 7.00-kor indul és 7.40-re van Dunapatajon. Azt azért megjegyezném, hogy ez az utóbbi minden nap késik még 10-15 percet, úgyhogy az iskolások néha alig érnek be órára. Nekünk, munkába menőknek pedig egyáltalán nem jó. Olyan utas, aki a távolsági autóbuszhoz igyekezne, az ritkán akad a járatokon, csak az iskolások és a munkába menők, és onnan jövők használják reggelente. Így tehát személy szerint kénytelen vagyok a korai járattal, az 5.55-ös indulóval menni dolgozni. Ez azt jelenti, hogy 3-ed 6-kor indulok otthonról és gyalogolok ki a falu szélére a megállóhoz.

Ezzel nincs vége a panaszomnak, ugyanis ehhez kapcsolódik a következő.

2.) A változást követő kedd reggel (december 13-án) megnyitották a Foktőt elkerülő új utat, tették ezt úgy, hogy az önkormányzat a lakosságot nem értesítette ki a változás időpontjáról. (Az elágazás környékén az út szélére tettek ki táblákat, hogy majd forgalmi rend változás lesz, de hogy mikortól, azt nem, és hogy mi fog változni azt sem.) Még arra sem vették a fáradságot, hogy legalább az autóbusz megállóvárók oldalára kitettek volna egy plakátot, pl. „…hogy ettől a naptól megváltozik az autóbusz útvonala”. Ez is elmaradt. Ennek következtében az utóbbi napokban óriási káosz volt és van Foktő településen.

A baj csak az, hogy engem is közvetlenül érint és ezért reklamálok.

Hétfő este a sötétben 3 5-kor még a szokott útvonalon jött be az autóbusz a faluba. (Ekkor jönnek többen haza a munkából.) Másnap reggel 6 órakor az autóbusz megállóban (a hivatalos autóbusz megálló tábla mellett!) várakozva látom, hogy jön, majd még a falu előtt lekanyarodik az új útra. Neki indulva, hogy futva hátha elérem a körforgalomnál, bolyongtam a koromsötétben az útjavítási gödrök, kátyúk között. Azt sem tudtam, hogy mikor esem hasra, mert semmit sem lehetett látni, ugyanis ez külterületen van és nincs közvilágítás.

Természetesen integethettem a sötétben az autóbusz után. Kénytelen voltam visszamenni a hivatalos megállóhoz, ahol egy órát várva, összefagyva megvárni a reggeli világosságot és újra nekiindulva a körforgalomnak, keresni egy járdaszigetet, hogy hátha ott fog megállni a következő autóbusz. Ekkor már láttam, hogy figyelemfelkeltően festve van a korlát sárga/fehér csíkokkal, hogy valószínűleg megálló is lehet, csak kár, hogy sötétben ez láthatatlan! Azt hozzáteszem, hogy nem csak én bolyongtam megállóhelyet keresve a forgalomban, hanem volt utazótársam is, sőt volt olyan is, aki inkább visszafordult.

Azóta reggelente zseblámpával megyek munkába az autóbusz váráshoz, korán, hogy a fél 8-as munkakezdésre időben oda tudjak érni és a koromsötétben jelzek, hogy állok és várok abban a szuper megállóban!

Ami mélységesen felháborít ebben az ügyben, hogy az eddig a község belterületén, lakott területen lévő megvilágított autóbusz megállókat kiteszik külterületre. Ahol nincs egy védett hely sem, ahová várakozáskor eső, vihar esetén be lehetne húzódni! Arról nem is beszélve, hogy beteg, idős, mozgáskorlátozott ember le sem tud ülni!

A körforgalomnál pedig nincs egyetlen egy gyalogátkelőhely felfestve, pedig az egyéb útvonaljelzések már ott vannak. Nincs egy olyan tájékoztató tábla kitéve, hogy melyik busz melyik megállóból indul – ugyanis a körforgalom 3 ágában található egy-egy megálló, de, hogy melyik hova tart, azt találja ki az utas, és vagy sikerül eltalálni a megfelelő autóbuszt vagy nem, ez kit érdekel! Innen vannak az utasok bolyongásai.

A várható nagy tehergépjármű forgalomhoz tették ki a megállókat, annak ellenére, hogy sokan Kalocsáról nem csak a ritkábban járó helyi járattal utaznak, amelyek a központba bemennek, hanem az ezek között közlekedő helyközivel is, amely csak a falu szélét érinti. Orvoshoz, iskolába, munkába, piacra menők, idősek, kisgyerekesek stb..

A forgalomban előbb-utóbb lesz baleset ez miatt, azt már most lehet borítékolni.

A megállókhoz igyekvők valószínűleg mehetnek majd esetlegesen a nagy hóban és síkosságban is, mert a területnek nem lesz gazdája, és az sem lesz, aki a megállókat tisztítsa vagy síkosság esetén felszórja.

Azokat szeretném hajnalonként meghívni egy kis autóbuszozásra, várakozásra a sötétbe „oda, ahol a madár sem jár”, akik azt mondják, hogy ez így megfelelő, és nagyon jó! Akkor biztosan más lenne a véleményük.

Félreértés ne essék, nem az elkerülő út miatt mérgelődök. Arra a várható forgalom miatt szükség volt. Csak a lakosság igényének a semmibe vevése háborít fel! Csak a beruházó érdekeit nézték, azokét, akik ott élnek, már nem! Mert így ez nem hiszem, hogy jó az utazóknak. Arról nem is beszélve, hogy ez által a település kis utcáin a forgalom megnőtt, mivel a faluból kimenő gépjárművek többsége más utakat választ, gondolok itt pl. a keskeny Aradi utca elejére, ahol két autó nem fér el egymás mellett a csatorna parton. Vagy pedig a Kossuth utcára, és az ún. Vágóhídra, amely kérdéses, hogy meddig fogja bírni a forgalmat.

A fenti panaszaim miatt szeretném kérni a segítségüket, közbenjárásukat. Elnézést a kissé hosszúra nyúlt levélért, de másként nem tudtam érthetően elmagyarázni a dolgokat.

Az ügyben nyújtott esetleges közbenjárásokat megköszönöm.

Foktő, 2011.12.16.

Tisztelettel:

Krausz Lászlóné

Foktő, Aradi u. 48.

 

A Volán válasza

Tisztelt Szerkesztőség!

Krausz Lászlóné foktői, illetve Habazné Bogárdi Ildikó kalocsai lakosok autóbusz közlekedést érintő felvetéseivel kapcsolatosan az alábbiakról adunk tájékoztatást.

A helyközi közforgalmú közlekedésben az alágazatok közötti, illetve az al-ágazaton belüli integrált szolgáltatások javítása érdekében a nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 2011. decemberi menetrend életbelépésével az Integrált Ütemes Menetrend kritériumainak megfelelő, új menetrendi struktúra kialakítását irányozta elő térségünkben a Budapest – Kalocsa – Baja autóbusz vonalcsoport közlekedését illetően. A 60 perces alapütemű közlekedés a távolsági jellegű utazások ellátásában a korábbinál kedvezőbb, a vonalszakaszok adott pontjairól (pl. Kalocsa, Solt, Dunavecse) azonos, könnyen megjegyezhető időpontok ütemes rendszerét kívánta biztosítani. Az átszállások, csatlakozások létrehozását tekintve azonban szükségessé vált a rá- és elhordó helyközi autóbusz közlekedés módosítása is, amelynek igényét a KTI Személyközlekedési Igazgatósága, valamint a Dél-Alföldi Regionális Közlekedésszervező Iroda képviselte a Szolgáltatók, többek között a Kunság Volán Zrt. irányába is.

Ennek függvényében került sor a Kalocsa – Foktő – Uszód – Géderlak – Ordas – Dunapataj (úgy-nevezett falvakon át közlekedő) autóbuszvonali indulási idők módosítására is. A kezdeti időszak üzemeltetési tapasztalatai néhány járat esetében a hivatásforgalmi utazások ellátását tekintve valóban kedvezőtlenebb eljutásokat eredményezett. Ellátási területünket illetően ezek felmérése, a gyakorlati kihatások összegzése folyamatban van, értékelésük a fent említett irodákkal közösen, várhatóan január első napjaiban fog megtörténni. Az egyeztetés eredményeként kerülhet sor a valós, jelentősebb utaslétszámot érintő menetrendi korrekciók végrehajtására.

A foktői elkerülővel kapcsolatos felvetésre jelezni kívánjuk, hogy társaságunk 2011. december 8-án, e-mail útján értesült a december 12-vel életbe lépő új forgalmi rendről. Megfelelő információ és idő hiányában nem volt mód részünkről a naprakész utastájékoztatás biztosítására, amelynek lehetőségeink szerint a lehető legrövidebb időn belüli pótlására a szükséges intézkedésékezet megtettük. A létesítmény hivatalos műszaki átadása december 22-én megkezdődött, a megállóhelyek terv szerinti kiépítése megtörtént, a megállóhelyet jelző KRESZ táblák oszlopra való áthelyezését követően intézkedni fogunk az utastájékoztató indulási jegyzékek kihelyezéséről.

2011. december 29.

Tisztelettel:

Bimbóné Bálint Ildikó

termelési igazgató

Nagy Róbert

forgalomszerv. és ell. ov.


Kalocsai hírek

A Paks II. beruházás felpörgeti a gazdasági növekedést

A Paksi Atomerőmű Látogató Központjában Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter február 24-én,...

„A teljesség az én legnagyobb álmom”

A 110 éve született miskei festőművész, Tóth Menyhért 1960–1970-es években festett képeinek...

Szállítói napot tartott a Paksi Atomerőmű

Pakson, az Erzsébet Nagy Szállodában március 14-én, 15. alkalommal tartott Szállítói Napot az MVM...

Jelmezes farsangi futás Kalocsán

Második alkalommal rendezte meg március elsején, szombaton, a Kalocsai Földön Futók Egyesülete a...

„Az üvegöntők nagy tüzeket raknak”

Elindult kis zavarral – küzdve a szavakkal, és amelyeket inkább írásban, vagy dalban közvetít:...

Farsang van, farsang van, járjuk a táncot gyorsabban…

  Február 24-én mulatozástól volt hangos a Csokonai Tagóvoda tornaterme. A gyerekek már az elmúlt...

Kalocsai kincsesláda

A hagyományokat – a város és a környező települések, itt élő közösségek életének lenyomatát...

Évente 500 millió fejlesztésre

Kalocsán, február 26-án zárt ajtók mögött kezdte, majd 10 órától nyílt ülés keretében folytatta...

Panelninja

Nem lehet panaszra okunk, az utóbbi hetekben rengeteg program között választhatott, aki...

Járási mentőcsoport alakult

A katasztrófahelyzetek elhárításában a hivatásos szervezetek mellett önkéntesek is segédkeznek,...

Kriptákra és kápolnára leltek

A felújítás alatt álló kalocsai Nagyboldogasszony-főszékesegyház még évek munkája után is tartogat...

Korszerű laborban tanulhatnak 11 iskola diákjai

Szakmai műhelynapon mutatták be a Szent István Gimnáziumban az Új Széchenyi terv keretében kiírt,...

Összefogás az új Duna-hídért

Az elmúlt év novemberében megrendezett, Paksi Atomerőmű II.-vel kapcsolatos beszállítói konferencián...

Az ÖKE a híd megépítése melletti kiállásra szólít fel mindenkit

Az Összefogás Kalocsáért Egyesület (ÖKE) képviseletében dr. Réfy Miklós elnök és Rumi László tag, az...

Közterület-felügyelet, Startmunka 2014. a napirenden

Február 27-én, csütörtökön a télbúcsúztató testületi ülést a városháza felújítása miatt a Klubházban...

„Ég a kisze, lánggal ég…”

Február 26-án, szerdán, régi hagyományaikhoz híven „tűzre dobták a telet” a Kunszt utcai...

Gyurcsányék kis híján átadták a kalocsai metrót

Múlt pénteken egy egész belvárosi parkolót zárattak le a Kormányváltók, hogy megtartsák kalocsai...

Becslések szerint több tucat biciklit lopott

  Szép lassan már azoknak is az idegeire ment a kalocsai kerékpárszarka, akiktől nem lopott....

Munkahelyteremtés, közbiztonság, elszámoltatás

Február 23-án, vasárnap tartott sajtótájékoztatót, utána lakossági fórumot a Jobbik Kalocsán....

Sírtak, ríttak az asszonyok Bátyán

Bátyán ismét jókedvű mulatozással búcsúztatták a telet. Az elmúlt hétvégén rendezte a Bátyai...

Jó évet zártak a rendőreink

  Megvan a Bács-Kiskun megyei statisztika, amelyből kiderül: a 2013-as év nyertesei közé tartozik a...

„A mi szenvedélyünket úgy hívják: Magyarország”

Esélyesnek lenni jó – mondta Orbán Viktor a kampány utolsó hetében Baján, a Fidesz megyei...

Egyre több a lopás

A Kalocsai Rendőrkapitányság munkatársai úgy látják: a városban eddig tapasztaltaknál több esetben...

Újabb 49 millió városfejlesztésre

Két hete csütörtökön Török Ferenc, a Társadalmi Ellenőrző, Információs és Településfejlesztési...

Csalók foszthatják ki a gyanútlan lakókat

Egy Dunatetétlenen történt eset miatt a kalocsai régióban lakókat is figyelmezteti a szolgáltató: az...

Anyakönyvi hírek

2014. január hónap Anyakönyvezett születések száma: 31; házasságkötések száma: 1; halálesetek száma:...

Kiosztotta a kormányoldalt a volt miniszterelnök

  Az évértékelő beszédek utáni napok politikai szele az elsők közt érte el Kalocsát: kedden...

Fenntartható jövő, jó oktatási rendszer, energiabiztonság

A február közepén indult választási kampánynyitókkal egy időben megkezdte aláírásgyűjtését a Lehet...

Akikről Kalocsa utcáit, közterületeit elnevezték

Napjainkban 226 hivatalos névvel bíró közterület található Kalocsa közigazgatási területén. A 226...

Hattyút mentettek a Vajason

Több bejelentést is kapott a Kalocsai Vízimadárpark és Állatkert február 11-én, kedden. A...

Ősbemutató a Kalocsai Színházban

Bizonyára a Kalocsai Színház történetének fontos dátumaként marad fent 2014. február 14-e, amikor...

Rádiós nagyágyúk értekeztek a városban

A Helyi Rádiók Országos Egyesületének (HEROE) szervezésében és kalocsai tagrádiójának...

Rablást hazudott, hogy megússza a késés miatti büntetést

Rablást jelentett be egy diák, aztán a helyszíni kihallgatás során kiderült, hogy billeg a szépen...

Kultúrszomjasok találkozója

Balaton Józsefné, a Könyv- és Zenebolt vezetője és Szűcs Brigitta önkormányzati sajtóreferens...

Dániel Géza

(1927–2014)1927. június 19-én született Soltszentimrén. Édesanyja és anyai nagyszülei nevelték...

Harminchárom nap valakiért, valamiért

Dr. Kiss Hajnalka kezdeményezésére Koma Gizella, „Az én utam” című könyv szerzője...

Kalocsai porcelánnal reprezentál az ország

Ha nem csökken a piaci forgalom, azt már jónak kell értékelni, így végképp nem lehet oka panaszra a...

A Szent István Gimnázium új tagozatokat indít

A nyolcadikosok február 14-ig adhatták fel a következő tanévre szóló középiskolai jelentkezési...

Akikről Kalocsa utcáit, közterületeit elnevezték

Napjainkban 226 hivatalos névvel bíró közterület található Kalocsa közigazgatási területén. A 226...

„Az Audi ablakából nem látszik a szegénység”

A Kalocsai Színház félhomályos nézőterén kb. 150 néző kísérte figyelemmel, ahogy Kalocsán is...

Hivatalosan is menhely lett a kalocsai ebtelep

Mint kiderült, csak a köznyelvben élt menhelyként az Összefogás az Állatokért Közhasznú Alapítvány...

Megint új helyre megy a Paprika Múzeum

Városunk egyik legnépszerűbb tárlatát eredetileg a Szent István úton látogathatták a turisták, aztán...

Csakazértishez társakat keresek!

Ha hirdetést adna fel, talán ezt a jeligét választaná Geriné Kovács Éva, aki korunk egyik rettegett...

Ajándék jár a múzeumlátogatásért

Garantált ajándékokat kapnak azok a lelkes fiatalok és idősebb múzeumbarátok, akik a május 31-ig...

Kalocsa településszerkezetének érdekességei

Február 6-án a városi könyvtárban – korábbi előadásán tett ígéretének megfelelően –...

Terápiás program segíthet a gyerekeknek

Új óvodai nevelési program indult Kalocsán, amely jelentős terhet vehet le azoknak a szülőknek a...

Olcsóbbak lettek az uszodai belépők

Bár a tavalyi üzemeltető váltás után (amikor a Kalocsavíztől a városi vagyonhasznosítási kft-hez...

A Folklórfesztiválon elevenednek meg a hungarikumok

Amint arról már lapunk is tájékoztatott: a halasi csipke, valamint a Kürt Adatmentés mellett –...

Ugrott a kalocsai bolhapiac

A tavalyi lelkes indulást követően sokan bíztak abban, hogy a kalocsai bolhapiac mind nagyobb számú...

Elfogadták a TEIT idei költségvetését

A Társadalmi Ellenőrző, Információs és Településfejlesztési Társulás február 3-án, Pakson megtartott...

Sikeres évet zárt, kihívásokkal telit nyit a TEIT

Sikeres évet zárt a megalakulásának 21. évét 2013-ban ünneplő Társadalmi Ellenőrző Információs és...

Matekból átlagon alul, magyarból azon felül teljesítettek

Kétszáznál is több nyolcadikos diák írt központi felvételi dolgozatot a kalocsai Szent István...

250 milliót kell lefaragni a tervezett kiadásokból

A közelmúltban elhunyt dr. Filvig Géza volt önkormányzati képviselő, alpolgármester emléke előtt...

Idén is prélón mulattak a bátyai rácok

február 8-án, szombaton tizenötödik alkalommal öltözött horvát nemzetiségi színekbe a bátyai...

„Mozgó csoport” tartja tisztán intézményeinket

Február 4-én, kedden délután a Kertvárosi Tagiskola folyosóin mutatta be a Kalocsa Security Kft. a...

Új szolgáltatások a Kalocsai Uszoda és Gyógyfürdőben

Mint lapunk is beszámolt róla, a város 2013. május 1-jétől a Kalocsai Vagyonhasznosítási és...

Hungarikum lett a kalocsai fűszerpaprika-őrlemény és a népművészet

Négy új, köztük két kalocsai elemmel bővült a Hungarikumok köre. Mostantól a kalocsai...

Az első Járási Bállal indult a báli szezon

Az idei tél legkeményebb időjárása, az ónos eső miatt korcsolyapályává vált utak sem szegték...

Keresztszemes kézimunkák

A Dózsa szakközépiskolában folytatódott a Tanár másik arca sorozat, ezúttal az intézmény...

Kalocsaitól zengett a Hagyományok Háza

Néprajzi előadással egybekötött táncbemutatóra utazott mintegy 90 kalocsai táncos január utolsó...

Sági Jenő

aranydiplomás, okleveles mérnök1927. január 13. – 2014. február 27.  Kecskeméten született...

Örömmel készített kedves alkotások

A Dózsa György Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Martinovics utcai épületében kiállítás nyílt...

Niedermüller Péter is kihívta ellenfelét

Országszerte ugyanazzal a szöveggel utasítják vissza az ellenzékiek által tett, nyilvános vitára...

Beíratás az általános iskolákba

  A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal közleménye a tankötelessé váló gyermekek általános iskolai...

A Kalocsai Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltségének állásajánlatai:

 Kalocsa:- 2 fő húsipari segédmunkás - 2 fő hentes, mészáros- 10 fő biztosításértékesítő- 1 fő...

Könyörületesség

 A II. világháború során, egy koncentrációs táborban esett meg a következő történet.A náci...

A legjobbak között a Szent István Gimnázium

A HVG a felsőoktatási intézmények hagyományos rangsorolása mellett 2013 óta a magyarországi...

„Bocsáss meg, de ne felejts”

Január 27-én, hétfőn, a Holokauszt Áldozatainak Nemzetközi Emléknapja alkalmából Kalocsa város...

A Paks II. atomerőmű nem tud majd felrobbanni

Amióta a magyar kormányfő azzal jött haza közelmúltbeli moszkvai útjáról, hogy hitelszerződést és...

„A búcsúzónak minden emlék drága”

A Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium szakiskolás diákjainak...

Búcsú Dr. Miklós György főiskolai tanártól

    Dr. Miklós György neve és munkássága nem ismeretlen a kalocsai lakosok előtt. Közel tíz évig...

„Az életet festem”

Január 17-én a 110 éve született miskei festőművész: Tóth Menyhért korai és középső alkotói...

„Ezer szépet ígér a holnap, mosolyogva nézz a jövőbe hát!”

2010-ben 96 új diák lépett be a Szent István Gimnázium kapuján. A kezdeti megilletődöttség után...

Elege van a pókerből a „millió dolláros pókerezőnő” -nek?

Azt rebesgetik, hogy a gyönyörű angol származású Liv Boeree-nak elege lett abból, hogy profi...

Kirobbanó siker volt a tizedik újévi operett gála

Már a szervezés időszakában tudni lehetett, hogy a 2014-es, sorrendben a tízedik újévi operett gála...

Ezer kilométer gyaloglás, aztán vége

Kalocsa híres zarándokairól, Raffai Pálmáról és Csaba fiáról sokan hallottak már a környéken, sokan...

Eredményes évet zárt a karate szakosztály

Szűcs Zsolt, a Karate szakosztály vezetője a 2013. év értékelőjében beszámolt arról, hogy a Ciglédi...

Elkezdődött a természettudományos laboratóriumi oktatás a Szent István Gimnáziumban

2014. február 3.     A Társadalmi Megújulás Operatív Program támogatási rendszeréből – az...

Médiaajánlat politikai hirdetésekre

HIRDETÉSI SZOLGÁLTATÁSOK JEGYZÉKE Keretes hirdetések mérete és árai: (27 % áfával) 1/1 oldal:...

„A demokrácia csak akkor marad életben, ha mindenki felszólal a saját maga érdekében”

Négy évvel az után, hogy kalocsai szervezete megalakult, frekventált, mindenki számára elérhető...

Jézus Krisztus visszajön!

A latin adventus jelentése, magyar megfelelői: eljövetel, megérkezés, várakozás, előkészület. Bővebb...

Advent: a közeledő Isten és a megközelíthető (?) ember

  „Egy hang kiált: Építsetek utat a pusztában az Úrnak! Készítsetek egyenes utat a kietlenben...

A Messiás

„Mert egy gyermek születik nekünk, fiú adatik nekünk… és így fogják nevezni: Csodálatos...

A Víziközmű-szolgáltató nyitvatartási ideje

  A Kiskunsági Víziközmű-Szolgáltató Kft. Kalocsai Üzemigazgatósága értesíti a tisztelt fogyasztóit,...

VÉRADÓNAPOK

Február 24. (hétfő) 9-19 óráig: KALOCSA Művészeti Iskola (Petőfi S. u. 26.)Március 3. (hétfő) 9-11...

Gyógyszertári ügyeleti rend

 Március 31-től április 6-ig: SZÉCHENYI Gyógyszertár, Kalocsa, Kossuth u. 57/b, Telefon:...

ARCHÍVUM

Kalocsai Néplap Online Kalocsai Néplap KaloPress Nyomda Nagyítás Nyomtatás