Olvasói levelek a decemberben változott Volán menetrenddel kapcsolatban

2012.01.11 20:29   

Több telefonhívást és levelet kapott szerkesztőségünk, melyben olvasóink kifogásolják a december 11-én életbe lépett új Volán menetrendet, valamint a foktői új elkerülő úton a fedett buszmegállók és az utastájékoztatók hiányát. Két olvasói levelet eljuttattunk a Kunság Volán Zrt. illetékeseinek is. Most Postánkból rovatunkban ezeket a leveleket olvashatják, valamint a Volán ezekre adott válaszát.

 

Tisztelt Zsigmond Enikő főszerkesztő!

Kérem szíves segítségét a Volán menetrendjének módosítása ügyében:

A Volán buszok menetrendje 2011. december 11-től kezdődően módosult nagyon nagy mértékben valamiféle „ütemesítés” címszóval. Maga az elgondolás lehet, hogy nem rossz, de a kivitelezés nem kevés kívánni valót hagy maga után.

Én személy szerint Kalocsáról utazom Dunapatajra dolgozni, így reggel veszem igénybe Kalocsáról Dunapatajra és délután a vissza irányú Volán járatokat.

(Persze az egyedüli nem én vagyok. Ezzel a járattal többen utaztak Kalocsáról Hartára illetve Soltra; Dunapatajról Hartára; és Hartáról Soltra. Ezzel mindenki időben ért be munkahelyére, iskolájába.)

Ez a múlt!

Ütemesítés címén ez megváltozott. Az eddigi járat – amely 650-kor indult Kalocsáról (egyébként Baja – Budapest között közlekedett) most 630-kor indul. (Reggel ez a húsz perc is sokat számít!) De az ütemesítés címszava alapján 630-kor 4, azaz négy darab járat indul Kalocsáról északi irányba:

1. Kalocsáról Dunapatajra és itt megfordul;

2. Baja – Székesfehérvár útvonalon közlekedve;

3. Baja – Budapest útvonalon közlekedve (csak Kalocsán és Solton áll meg);

4. Kalocsa – Budapest útvonalon közlekedve.

Ez a négy járat szépen elmegy és utána egy egész óráig nem indul egy sem.

A kérdés persze benne az, hogy ettől gazdaságosabban, kihasználtabban közlekednek a járatok és még a lakossági igényeket is kielégítik? Kinek jó ez így?

Szerencsére vissza irányban az ütemesítés nem érinti hazaindulásomat.

13 fő aláírásával (amely nem a teljes névsora a kedvezőtlen változásban érintetteknek) kezdeményeztük a menetrend ez irányú módosítását, amely önmagában még lehet, hogy kevés.

Nem bízok abban, hogy a Volán módosítaná a menetrendjét, mert adott esetben a felsőbb rendező elvvel (ütemesítés) ez nem egyezik. Mi viszont nem választhatunk abban, hogy melyik fajta tömegközlekedési eszközzel (vonattal, villamossal, esetleg metróval) utazzunk, csak az utazás időpontját választhatjuk, ami viszont a munkaidőkezdés miatt kötött.

Információim szerint a menetrend változás több járat vonatkozásában még sokkal több személyt érint kedvezőtlenül, ami lehet, hogy magát a rendező elvet kérdőjelezi meg.

Szíves segítségét ezúton is megköszönöm:

Üdvözlettel:

Habazné Bogárdi Ildikó

 

***

Tisztelt Főszerkesztő Asszony!

Alulírott foktői lakos, mint a Volán Közlekedési Vállalat gépjárművein utazó írom a segítségkérő levelemet Önök felé. Sajnos azonban nem csak egy ügy van, hanem kettő.

Az első panaszos és segítségkérő ügyemhez kapcsolódik a második is.

1.) A munkahelyem Dunapatajon van, és reggel 1 8-kor kezdődik a munkaidőm. Az ide járáshoz a fenti közlekedési eszköz helyközi járatait veszem igénybe és 2011. 12. 11-ig mindig oda tudtam érni munkakezdésre, úgy hogy kigyalogoltam a falu szélére a 6.18-kor induló buszhoz. (Ugyanis a kora reggeli buszok nem mennek be a falu közepéig.) Ennek vége szakadt, mivel a Volán állítólag „az utasok érdekeit figyelembe véve” december 11-től megváltoztatta a helyközi járatainak időpontját, annyira, hogy a jelenlegi kora reggeli járatindulás senkinek sem jó. (Ezt a Kalocsáról 5.55-kor induló járatra értem.)

A változtatások előtt kiküldték a tervezeteket a dunapataji önkormányzathoz, de valószínű, hogy a többihez is, amelyen a feltüntetett tervezett változás azokban a jelzett időpontokban meg is felelt volna.

Csakhogy a Volán nem e szerint járt el. A tervezett kalocsai indulású 6.50-es járatot nem indították (csak szabadnapokon), hanem helyette 5.55-kor indul és 6.35-re van Dunapatajon. Ezt a járatot az éjszakai műszakból jövők el sem érik. Várakozhatnak egy plusz órát a következőre, fáradtan, félig aludva. A munkába és iskolába igyekvőknek pedig nagyon korán van. A következő pedig 7.00-kor indul és 7.40-re van Dunapatajon. Azt azért megjegyezném, hogy ez az utóbbi minden nap késik még 10-15 percet, úgyhogy az iskolások néha alig érnek be órára. Nekünk, munkába menőknek pedig egyáltalán nem jó. Olyan utas, aki a távolsági autóbuszhoz igyekezne, az ritkán akad a járatokon, csak az iskolások és a munkába menők, és onnan jövők használják reggelente. Így tehát személy szerint kénytelen vagyok a korai járattal, az 5.55-ös indulóval menni dolgozni. Ez azt jelenti, hogy 3-ed 6-kor indulok otthonról és gyalogolok ki a falu szélére a megállóhoz.

Ezzel nincs vége a panaszomnak, ugyanis ehhez kapcsolódik a következő.

2.) A változást követő kedd reggel (december 13-án) megnyitották a Foktőt elkerülő új utat, tették ezt úgy, hogy az önkormányzat a lakosságot nem értesítette ki a változás időpontjáról. (Az elágazás környékén az út szélére tettek ki táblákat, hogy majd forgalmi rend változás lesz, de hogy mikortól, azt nem, és hogy mi fog változni azt sem.) Még arra sem vették a fáradságot, hogy legalább az autóbusz megállóvárók oldalára kitettek volna egy plakátot, pl. „…hogy ettől a naptól megváltozik az autóbusz útvonala”. Ez is elmaradt. Ennek következtében az utóbbi napokban óriási káosz volt és van Foktő településen.

A baj csak az, hogy engem is közvetlenül érint és ezért reklamálok.

Hétfő este a sötétben 3 5-kor még a szokott útvonalon jött be az autóbusz a faluba. (Ekkor jönnek többen haza a munkából.) Másnap reggel 6 órakor az autóbusz megállóban (a hivatalos autóbusz megálló tábla mellett!) várakozva látom, hogy jön, majd még a falu előtt lekanyarodik az új útra. Neki indulva, hogy futva hátha elérem a körforgalomnál, bolyongtam a koromsötétben az útjavítási gödrök, kátyúk között. Azt sem tudtam, hogy mikor esem hasra, mert semmit sem lehetett látni, ugyanis ez külterületen van és nincs közvilágítás.

Természetesen integethettem a sötétben az autóbusz után. Kénytelen voltam visszamenni a hivatalos megállóhoz, ahol egy órát várva, összefagyva megvárni a reggeli világosságot és újra nekiindulva a körforgalomnak, keresni egy járdaszigetet, hogy hátha ott fog megállni a következő autóbusz. Ekkor már láttam, hogy figyelemfelkeltően festve van a korlát sárga/fehér csíkokkal, hogy valószínűleg megálló is lehet, csak kár, hogy sötétben ez láthatatlan! Azt hozzáteszem, hogy nem csak én bolyongtam megállóhelyet keresve a forgalomban, hanem volt utazótársam is, sőt volt olyan is, aki inkább visszafordult.

Azóta reggelente zseblámpával megyek munkába az autóbusz váráshoz, korán, hogy a fél 8-as munkakezdésre időben oda tudjak érni és a koromsötétben jelzek, hogy állok és várok abban a szuper megállóban!

Ami mélységesen felháborít ebben az ügyben, hogy az eddig a község belterületén, lakott területen lévő megvilágított autóbusz megállókat kiteszik külterületre. Ahol nincs egy védett hely sem, ahová várakozáskor eső, vihar esetén be lehetne húzódni! Arról nem is beszélve, hogy beteg, idős, mozgáskorlátozott ember le sem tud ülni!

A körforgalomnál pedig nincs egyetlen egy gyalogátkelőhely felfestve, pedig az egyéb útvonaljelzések már ott vannak. Nincs egy olyan tájékoztató tábla kitéve, hogy melyik busz melyik megállóból indul – ugyanis a körforgalom 3 ágában található egy-egy megálló, de, hogy melyik hova tart, azt találja ki az utas, és vagy sikerül eltalálni a megfelelő autóbuszt vagy nem, ez kit érdekel! Innen vannak az utasok bolyongásai.

A várható nagy tehergépjármű forgalomhoz tették ki a megállókat, annak ellenére, hogy sokan Kalocsáról nem csak a ritkábban járó helyi járattal utaznak, amelyek a központba bemennek, hanem az ezek között közlekedő helyközivel is, amely csak a falu szélét érinti. Orvoshoz, iskolába, munkába, piacra menők, idősek, kisgyerekesek stb..

A forgalomban előbb-utóbb lesz baleset ez miatt, azt már most lehet borítékolni.

A megállókhoz igyekvők valószínűleg mehetnek majd esetlegesen a nagy hóban és síkosságban is, mert a területnek nem lesz gazdája, és az sem lesz, aki a megállókat tisztítsa vagy síkosság esetén felszórja.

Azokat szeretném hajnalonként meghívni egy kis autóbuszozásra, várakozásra a sötétbe „oda, ahol a madár sem jár”, akik azt mondják, hogy ez így megfelelő, és nagyon jó! Akkor biztosan más lenne a véleményük.

Félreértés ne essék, nem az elkerülő út miatt mérgelődök. Arra a várható forgalom miatt szükség volt. Csak a lakosság igényének a semmibe vevése háborít fel! Csak a beruházó érdekeit nézték, azokét, akik ott élnek, már nem! Mert így ez nem hiszem, hogy jó az utazóknak. Arról nem is beszélve, hogy ez által a település kis utcáin a forgalom megnőtt, mivel a faluból kimenő gépjárművek többsége más utakat választ, gondolok itt pl. a keskeny Aradi utca elejére, ahol két autó nem fér el egymás mellett a csatorna parton. Vagy pedig a Kossuth utcára, és az ún. Vágóhídra, amely kérdéses, hogy meddig fogja bírni a forgalmat.

A fenti panaszaim miatt szeretném kérni a segítségüket, közbenjárásukat. Elnézést a kissé hosszúra nyúlt levélért, de másként nem tudtam érthetően elmagyarázni a dolgokat.

Az ügyben nyújtott esetleges közbenjárásokat megköszönöm.

Foktő, 2011.12.16.

Tisztelettel:

Krausz Lászlóné

Foktő, Aradi u. 48.

 

A Volán válasza

Tisztelt Szerkesztőség!

Krausz Lászlóné foktői, illetve Habazné Bogárdi Ildikó kalocsai lakosok autóbusz közlekedést érintő felvetéseivel kapcsolatosan az alábbiakról adunk tájékoztatást.

A helyközi közforgalmú közlekedésben az alágazatok közötti, illetve az al-ágazaton belüli integrált szolgáltatások javítása érdekében a nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 2011. decemberi menetrend életbelépésével az Integrált Ütemes Menetrend kritériumainak megfelelő, új menetrendi struktúra kialakítását irányozta elő térségünkben a Budapest – Kalocsa – Baja autóbusz vonalcsoport közlekedését illetően. A 60 perces alapütemű közlekedés a távolsági jellegű utazások ellátásában a korábbinál kedvezőbb, a vonalszakaszok adott pontjairól (pl. Kalocsa, Solt, Dunavecse) azonos, könnyen megjegyezhető időpontok ütemes rendszerét kívánta biztosítani. Az átszállások, csatlakozások létrehozását tekintve azonban szükségessé vált a rá- és elhordó helyközi autóbusz közlekedés módosítása is, amelynek igényét a KTI Személyközlekedési Igazgatósága, valamint a Dél-Alföldi Regionális Közlekedésszervező Iroda képviselte a Szolgáltatók, többek között a Kunság Volán Zrt. irányába is.

Ennek függvényében került sor a Kalocsa – Foktő – Uszód – Géderlak – Ordas – Dunapataj (úgy-nevezett falvakon át közlekedő) autóbuszvonali indulási idők módosítására is. A kezdeti időszak üzemeltetési tapasztalatai néhány járat esetében a hivatásforgalmi utazások ellátását tekintve valóban kedvezőtlenebb eljutásokat eredményezett. Ellátási területünket illetően ezek felmérése, a gyakorlati kihatások összegzése folyamatban van, értékelésük a fent említett irodákkal közösen, várhatóan január első napjaiban fog megtörténni. Az egyeztetés eredményeként kerülhet sor a valós, jelentősebb utaslétszámot érintő menetrendi korrekciók végrehajtására.

A foktői elkerülővel kapcsolatos felvetésre jelezni kívánjuk, hogy társaságunk 2011. december 8-án, e-mail útján értesült a december 12-vel életbe lépő új forgalmi rendről. Megfelelő információ és idő hiányában nem volt mód részünkről a naprakész utastájékoztatás biztosítására, amelynek lehetőségeink szerint a lehető legrövidebb időn belüli pótlására a szükséges intézkedésékezet megtettük. A létesítmény hivatalos műszaki átadása december 22-én megkezdődött, a megállóhelyek terv szerinti kiépítése megtörtént, a megállóhelyet jelző KRESZ táblák oszlopra való áthelyezését követően intézkedni fogunk az utastájékoztató indulási jegyzékek kihelyezéséről.

2011. december 29.

Tisztelettel:

Bimbóné Bálint Ildikó

termelési igazgató

Nagy Róbert

forgalomszerv. és ell. ov.


Kalocsai hírek

Van étel a bográcson túl

A statisztikák szerint az európai átlaghoz képest a magyar kevés halat eszik. Romek György nagy...

Rossz szomszédság, török átok

Vagy az emberek ingerküszöbe csökkent, vagy a bosszúságok halma nőtt elviselhetetlenné, de lapunkhoz...

Kalocsán járt a Magyarok Kenyere

A fiatalabb generációk nem tudják, az idősebbek pedig alig emlékeznek rá, hogy milyen az igazi,...

Két kalocsai is van közöttük!

Ha feltenném a kérdést: melyik az a csapat, amely a maga kategóriájában a világ második legjobbja,...

Megújul a bátyai úti fahíd

Jó pár éve húzódó probléma végére sikerült pontot tennie a kalocsai önkormányzatnak, konkrétan a...

Levél a Felső-Bácskai Hulladékgazdálkodási Kft.-től

Levélben tudatta a kalocsai hulladékszállításért és lomtalanításért felelős vaskúti cég, hogy az...

Költözik a gyerekkönyvtár

Pályázati segítséggel költözik és újítja fel új otthonát a Tomori Pál Városi és Főiskolai Könyvtár...

Körbetáncolták Dél-Európát

Az utóbbi hetekben kevesebbet olvashatott a kalocsai néptáncosok nyári kalandjairól. Ez nem azt...

„Évről évre többen jönnek hozzánk”

A Gyermekjóléti Szolgálat nyári szünidei programját augusztus 13-án zárták le a szervezők a...

Mindenkinek gyorsabb internetet!

A múlt pénteken Kalocsán járt az önkormányzati tulajdonban lévő internet-, telefon- és...

Kalocsa lesz Magyarország Milánóban

Nem hunyt ki a „kalocsai láz”! Bár évek teltek el azóta, hogy Nicole Kidman színésznőt...

Messziről jött ember azt fest, amit akar

A képzőművészek idén 23. alkalommal gyűlhettek össze a kalocsai alkotótáborba, az együtt alkotás és...

Kalocsai evezős ikon a világ legjobbjai között

Július végén itthon köszöntötte városunk evezős klasszisát, Tamás Bencét a kalocsai...

Kalocsa igényt nyújt be a honvédségi ingatlanokra

Szociális helyzet alapján kiutalható bérlakásokat keres a városvezetés, bízva abban, hogy sikerül...

Akik (most még csak) nyögik Kalocsa Szívét

Végez a munkával, bevásárol, beül az autóba, hazavezet, leparkol a háza elé, behordja a cuccokat,...

Sokkal látványosabb lesz a Schöffer-torony

Villanyszerelési és felületkezelési munkálatokkal folytatják a körbeállványozott Schöffer-torony...

Fényi Gyula Nyári Tudományos Program

A Szent István Gimnázium Öveges Laboratóriumában nyáron is diákokkal lehetett találkozni –...

Emlékezés a roma holokausztra

A Kalocsai Roma Önkormányzat augusztus 2-án este megemlékezést tartott a szervezet Hősök úti...

Nettó 451 millióért elkelt a KalocsaKom

Maratoni testületi ülés egyik napirendjeként július 30-án döntött a kalocsai képviselő-testület:...

„Az igazi bajnokok nem a pályán születnek!”

Korábbi lapszámainkból már Ön is megismerhette Juhász Tomikát, a hat- éves szakmári kisfiút, akinél...

Díjat adományoztak a városvédők

A Kalocsai Városvédő Egyesület 2011-ben alapította meg a „Kalocsa Városképéért Díj”-at,...

Önnel válhat valóra az álom

Egy alapítvány életében minden forintnak megvan a helye, főképpen, ha egy olyan alapítványról...

Jól szerepeltek a Tomori Pál Főiskola oktatói

2015 tavaszán is értékelték tanáraikat a Tomori Pál Főiskola hallgatói. Az adatfelvétel keretében...

Három helyszín közül választanak?

Jelentős lépés történt a Kalocsa-Paks Duna-híd ügyében – tájékoztatta lapunkat dr. Bálint...

Pontyozással győzhet

A tavalyi esztendő egyik kitűnő kezdeményezésének, a Halételek főzőversenyének sikerét szeretné...

Egészségnap a Roma Önkormányzatnál

Július 22-én a Kalocsai Roma Önkormányzat egészségnapot szervezett a Magyar Máltai Szeretetszolgálat...

Nyáresti vidámságok

Többször is átalakult az elképzelése az uborkaszezonnak számító nyárestékkel kapcsolatban Csada...

Itáliában ropták néptáncosaink

A Kalocsai Liszt Ferenc Alapfokú Művészeti Iskola és a Bokréta Egyesület Bokréta csoportja az...

Országos Keresztszemes Kiállítás

Minden évben, idén júliusban is megrendeztük Budapesten a Campona Bevásárló és Szórakoztató...

Mozikba kerül a meszesi jegenyesor

Magyar nagyjátékfilmhez forgattak jeleneteket múlt héten a Kalocsa és a Duna közötti...

Nekik a Balaton a Riviéra

Immáron 135 éve annak, hogy a Magyar Vöröskereszt Bács-Kiskun megyei szervezetének kezdeményezésére...

Gondokat okoz a Facebook

Egy kalocsai számítástechnikai cég szerint a városban élő Facebook-felhasználók is sokat bajlódnak...

Szent Kristóf-napi áldás a járművekre

Immár hagyomány városunkban, hogy Szent Kristóf, az utazók védőszentjének napján tartott szentmisék...

Kevéssel több gyerek megy óvodába

A Kalocsai Önkormányzat a kevés beiratkozás miatt a nyár elején még csökkenteni kényszerült az...

„Gyarapítjuk, csereberélünk, meg gyönyörködünk benne”

A kalocsai programok között mostanában jóformán csak az érem- és bélyeggyűjtők összejövetelei...

Bediktálható lesz a vízóra állása

A többi közműszolgáltatáshoz hasonlóan a Kiskunsági Víziközmű-Szolgáltatónál is figyelhetjük és...

Jönnek a hongkongiak!

Az 1969-ben alapított Hongkongi Gyerekkórus jövő heti, július 29-i ingyenes fellépésére lapunkban...

Szabó Csillag a Miss International Hungary győztese!

A 19 éves kalocsai Szabó Csillag nyerte a Miss International Hungary múlt hétvégi fináléját, ami...

Igazgatóváltás a Dózsa szakközépiskolában

Újabb változás történt Kalocsa oktatási intézményeinek háza táján. Amint arról korábban írtunk, új...

„Páraűzés” a pincében

Sokéves probléma megoldása látszik körvonalazódni a kalocsai Viski Károly Múzeum háza táján. Az...

Hivatalosan lezárult a giga-csatornázás

Több mint egy évtizeddel ezelőtt kezdődött annak a nagyszabású beruházásnak a története, amelyre...

Elterelő műveletek

Korábbi számainkban már jeleztük, hogy a Kalocsa Szíve Program kivitelezésének keretében lezárják a...

Sikeres EFI fórum partnereknek

A települési egészségnapokat, testmozgást ösztönző programokat, az egészséges életmódhoz köthető...

A szokásosnál több baleset és rosszullét történik

Az év ezen időszakához képest is sok a baleset a közutakon; elsősorban koccanások történnek, amelyek...

Minden napra jutott egy csoda

– összegezte egy hetes erdélyi útjuk benyomásait Betlenné Dajkó Ágnes, a Kalocsai Liszt Ferenc...

Vízre bocsátják a rockoperát

A tavalyi augusztus 20-ai ünnep egyik leglátványosabb eseménye a tűzijáték mellett az a kisebb...

Kalocsán ismét szárnyal az oroszlán

Egészen megszokhattuk az utóbbi években, hogy a legnagyobb szolgáltatók is rendre bezárják...

Szemétégetés és eldugult vízelvezetők

A balesetek, a tüzek és a műszaki mentések önmagukban is elég munkát adnak a Kalocsai Hivatásos...

47 milliós bírságot szabtak ki a Parkgondozóra

Nem maradt következmények nélkül az az egy évvel ezelőtti botrány, amit a Kalocsai Parkgondozó Kft....

Szent István napok „közkívánatra”!

Ugyan még bő egy hónapja van a szervezőknek arra, hogy minden a helyére kerüljön, Kalocsa idei...

Valami bűzlik Rokkanttelepen

Egyre nagyobb indulatokat szít a kalocsai Rokkanttelep melletti vasútvonal túloldalán működő...

Milliárdos támogatással gazdagodik Kalocsa

A július elején megjelent Magyar Közlönyben olvasható, hogy a Kormány a Kalocsa–Kecskeméti...

Dunai kenus programokat hirdetnek a Gerilla Kertészek

A Kalocsai Gerilla Kertészek csapata egy jótékonysági bál tomboláján ajándékozott többnapos kenutúra...

Ennyit kaptak a biciklitolvajok

Tavaly februárban jelentette be a kalocsai rendőrség szóvivője, hogy fellélegezhetnek a...

Halállal végződött a reptéri kaland

Az elmúlt hétvége minden bizonnyal az egyik legrosszabb baleseti statisztikát produkálta országosan...

Sok kicsi indián tanulni angol

Anyuka: Kicsim, most megtanuljuk a szivárvány színeit angolul: Ismételd! Red, Orange, Yellow, Green,...

Kenutúra Esztergomtól Kalocsáig

A fennállásának 250. jubileumát ünneplő Kalocsai Szent István Gimnázium 17 fős lelkes evezős csapata...

A teljesség felé

Kalocsán, a Hotel Kalocsa különtermében július 8-án, szerdán este 6-tól a 2014-2020-as Európai Uniós...

Idén is fogadunk székelykeresztúri diákokat

Tizenhatodik éve rendületlenül jól működik az a csereprogram, amelyet a Kalocsa és az erdélyi...

Indul a mosógéppályázat

Jövő héttől Ön is pályázhat állami támogatásra, ha új mosógép vásárlását tervezi, és leadná cserébe...

Levelet hozott a…

Ma reggel találtam a postaládámban egy pártok által küldött levelet. Meglepődtem, mert azt hittem,...

V. Gyermek Sziget Napközis Tábor

Az idei esztendőben újból megrendezésre került a Gyermek Sziget Napközis Tábor, a Magyar Pünkösdi...

Vírusok, fertőzések és környezethigiéné

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat 2015 márciusa óta működteti irodáját Kalocsán a Hunyadi kollégium...

Leváltották a KLIK kalocsai vezetőjét

Csak városi szóbeszédből értesültünk a hírről, hogy július 1-jétől leváltották Korsós Lajosnét, a...

Mozgalmas elcsendesülés következik

Programok és foglalkozások végeláthatatlan sorával büszkélkedhet a legutóbbi és az idei nyári szünet...

Fényrobbanás és szemfényvesztés díjesővel

Ünnepélyes keretek között zárult június közepén Budapesten a „fenntarthatósági...

Az elkerülő út színe és fonákja

Múlt heti számunkban tettük közzé Mezeiné Vörös Rózsa levelét „Postánkból” című...

Egy tucat tábor

A Logikusak(k) Oktatási, Kulturális és Sport Közhasznú Egyesület idén tizenkettedszer szervezett...

Szerezzen gépeket uniós támogatással!

Két új pályázat vált elérhetővé, amelyek kimondottan gépbeszerzések elősegítésére koncentrálnak. Az...

Ünnepléssel indul az ítélkezési szünet

Több mint egy évtizedes gyakorlat a bíróságok életében, hogy július 15-től, azaz a Bíróságok...

Több biciklis = több baleset?

A klasszikus nyári idő beköszönte és az iskolai kicsengetés hozadékaként megsokszorozódott Kalocsán...

Horvátországban fesztiváloztak a Gyerökök

A dalmát nyári, művészeti fesztiválok egyikének vendége volt a kalocsai Liszt AMI Gyerökök...

Minden eddigit felülmúlt az elismerések száma

A Kalocsai Szent Kereszt Kórház június 30-án, kedden a Magyar Egészségügy Napja alkalmából...

Jönnek az útlezárások a belvárosban

Lassan meg kell szoknunk, hogy Kalocsa belvárosában a Szentháromság és az Asztrik tér környékén...

Megtört gerincű berkenyék

96 évvel ezelőtt, 1919 tavaszán Budapest „vörös rongyokba öltözött”. Az I. világháborút...

Lesz-e elkerülő út?

Az 51-es elkerülő út ügyével kapcsolatban szeretnék az elmúlt időszakról tájékoztatni.

A kalocsai iskolák kitűnő és jeles tanulói 2014/2015

Szent István Gimnázium Kitűnők: 9/C: Bódiss Krisztián, Csóti Zoltán, Holló Bettina, Kenyeres...

„A haveroknak megy”

Mint arról lapunk egyéb helyén beszámolunk, a múlt héten Kalocsán ült össze a Bács-Kiskun megyei...

Képviselők adták vérüket a betegekért

Szokatlan helyszínre költözött a Magyar Vöröskereszt kalocsai szervezetének véradó állomása a múlt...

Ők városunk Mestermunka-díjasai!

Múlt heti cikkünk nyomán már közelebbről megismerkedhetett a Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és...

Jönnek a kínaiak!

Európai turnéjának keretében Kalocsa város lakóinak tiszteletére július 29-én szerdán a...

„A drogháborút elvesztettük…”

…az ENSZ hivatalos álláspontja szerint – legalábbis ezt hallottuk egy sokat látott...

Ideiglenes forgalmirend-változások a belvárosban

Kalocsa Város Önkormányzata ezúton tájékoztatja az érintett lakosságot, hogy a Kalocsa Szíve Program...

Új igazgatók a Fényi és az Eperföldi élén

Két kalocsai iskola élén történtek személyi változások a tavasszal kiírt intézményvezetői pályázatok...

Legyen Ön is csepp Tamáska tengerében!

Már nem sír, pedig oka lenne rá. Mindössze hatéves, mégis felnőtteket meghazudtoló erővel néz szembe...

„Kalocsát nem kell kitalálni”

Újabb mérföldkőhöz, akarom mondani, alapkőhöz érkezett a Kalocsa Szíve program: bár lapunk...

Így lett Kalocsa Bács-Kiskun központja... egy napra

A nyári szünet előtti utolsó ülését Kalocsán tartotta a megyei közgyűlés. Ez volt a negyedik...

Klímás óvodák várják a gyerekeket

Hónapok óta tart két kalocsai óvoda felújítása, és most már kijelenthető, hogy célegyenesbe fordult...

„Sosem voltunk ilyen közel a végéhez”

Néhány héttel ezelőtt olvashatott arról, hogy felgyorsultak a munkálatok a felújítás miatt 2011...

A Kék Madár új fiókákat nevel

Tamás László könyvtárigazgató invenciója nyomán március 26-án csütörtökön és 27-én pénteken...

„Már csak te hiányzol!”

Április 3-án, nagypéntek délutánján a kalocsai Városháza Dísztermében két témában tartott...

A 250. tanév

A Kalocsai Szent István Gimnázium ebben a tanévben ünnepli fennállásának 250 éves évfordulóját....

Merre járhat a palackunk?

Egy héten keresztül a víz volt a főszereplő a Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola két osztályában,...

Lomtalanítási ütemterv

2015. április 13-17., április 20-24. Ügyfélszolgálati iroda: Kalocsa, Érsekkert 4-1. Telefon:...

Jövő héten indul a lomtalanítás Kalocsán

A 2015-ös tavaszi lomtalanítást Kalocsán a Felső-Bácskai Hulladékgazdálkodási Kft. fogja végezni két...

A Duna–Tisza köze, a Kalocsai Sárköz jeles néprajzkutatója – Bárth János 70 éves

Kecskeméten, a Cifrapalota dísztermében december 15-én köszöntötték kollégái, barátai, tanítványai a...

15 évet kapott a feleségét megkéselő kalocsai férfi

Első fokon 15 év fegyházra ítélte a Kecskeméti Törvényszék a 38 éves kalocsai férfit, aki 2012...

Ismét szakmai nap a gimnázium laboratóriumában

Május 13-án, délután nagy volt a sürgés-forgás a Szent István Gimnázium felújított...

Vizsgálják a Vajason történt olajszennyezést

Amint arról helyszíni szemle nyomán lapunk is beszámolt, a Sárköz és vízrendszerén, vagyis a...

ARCHÍVUM

Kalocsai Néplap Online Kalocsai Néplap KaloPress Nyomda Nagyítás Nyomtatás