Ingyenes tanulmányi kirándulás a Belvárosi iskolában

2018.05.24 08:39    |    Tóth Annamária

A Belvárosi Nebulók Alapítvány támogatójának köszönhetően az iskola 16 tanulója 3 pedagógussal 2018. április 20-21-én kétnapos ingyenes tanulmányi kiránduláson vett részt Budapesten, melynek témája a 20. század magyar irodalma és történelme volt.

Rendhagyó irodalomórán vettek részt a diákok a Holokauszt Emlékközpontban. Radnóti Miklósról három csoportban oldottak meg feladatokat, így mélyítették el a költő életútjáról ismereteiket. A hangulatos óra után megtekintették a múzeum kiállításanyagát. Megdöbbentő élmény volt, átérezték Radnóti sorait: „Oly korban éltem én e földön,/ mikor az ember úgy elaljasult,/ hogy önként, kéjjel ölt, nemcsak parancsra,/ s míg balhitekben hitt s tajtékzott téveteg,/ befonták életét vad kényszerképzetek.”

Hajóról gyönyörködtek a Duna parton elhelyezkedő látványosságokban. Következő állomás a Terror Háza Múzeum volt. „A múltat be kell vallani.” József Attila szavai igazolták az élményeket. A 20. században a magyar történelem két szégyenteljes és tragikus korszakát valóban mindenkinek meg kell ismerni. A terror egykori háza ma azt példázza, hogy a szabadságért hozott áldozat nem hiábavaló, hiszen a szabadság és a függetlenség erői kerültek ki győztesen. Este Jókai Mór A bolondok grófja színdarabot nézték meg az Új Színházban. Énekes, bohókás két felvonásos mű, rendkívül szórakoztató vígjáték békebeli hangulatot varázsolt.

belvarosi_557

„Az előadás után az éjszakai Budapest fényeiben gyönyörködve végigsétáltunk a főváros legszebb sugárútján, az Andrássy úton. A Vajdahunyad vár fényeit is láttuk. A Millenniumi emlékműnél a magyar történelem 14 neves személyiségének szobrait próbáltuk memorizálni. Honfoglaló vezérek szoborcsoportja előtt fényképezkedtünk.

A szombati kirándulásunk is kedvezően alakult, hiszen ragyogó nyárias napsütésre ébredtünk. Bőséges és fenséges reggelink elfogyasztása után Gül baba türbéjéhez mentünk, a „rózsák atyjának” síremlékéhez. Felújítási munkálatok miatt még nem látogatható, de kívülről megcsodálhattuk a bimbózó rózsakertet.

A Budai Vár lépcsői is az elmúlt évszázadok történelméről tanúskodnak. Hosszú sétát tettünk a várban, ismerkedtünk a középkori eredetű műemlékekkel. Budapest teljes panorámájában gyönyörködtünk. A Kossuth térre villamossal, metróval mentünk. Nagyon vártuk, hogy bejussunk a Parlamentbe. A téren fúvószenekarok találkozója volt, akik különböző díszes egyenruhában koncertet adtak. Az Országház a világ harmadik legnagyobb parlamentje. Idegenvezető mutatta be a Steindl Imre által tervezett épületet. Meghatódva álltunk a lépcsőházban, hallgatva az ismertetést. Jártunk az ülésteremben, a kupolacsarnokban, megtekintettük a Szent Korona és a koronázási jelvények kiállítását, oldalfolyosókon láttuk a szivartartókat, benézhettünk a társalgóba.

Köszönjük a Belvárosi Nebulók Alapítványnak és támogatójának a lehetőséget, hogy ingyenesen részt vehettünk a kiránduláson. Köszönjük Tóth Annamária tanárnő szervező munkáját és Apród Péter, Filvig Ágnes pedagógusoknak a felkészítést, a kísérést. A kirándulás emlékezetes marad számunkra.

Köszönjük:

Horváth Csenge, Pécsi Martina, Simonics Dzsenna, Szabadi Rita, Holló Bianka, Istella Renáta, Lengyel Lilla Julianna, Pál Emese, Roskó-Kovách Luca, Bagó Patrik, Tóth Zalán, Tóth Zétény, Török Krisztofer, Szoldatics Bence, Romsics Ádám, Vadász Mercédesz.” – részlet a fogalmazásokból.

Kalocsai hírek

A szegregált terület integrációja

" A szegregált terület integrációja A roma társadalom Kalocsa életében A Kalocsai...

Pályázatból parkosított templomkert és új kerítés Ordason

Átvette a református egyház a Visszatérés Háza kulcsaitNagy ünnepre gyűltek össze az ordasiak elmúlt...

Kalocsai szerző sikere az irodalmi pályázaton

Október 14-én, pénteken este Budapesten kihírdették a Világháló Alapítvány ésa Blinken OSA Archívum...

Lélekemelő kórushangverseny a kalocsai főszékesegyházban – Három kiváló egyházi kórus több, mint 100 tagja énekelt

Kalocsa gyönyörű barokk templomában, a Nagyboldogasszony Főszékesegyházban október 15-én,...

Paks II. a hosszú távú ellátásbiztonság záloga

Atomenergia nélkül nincs ellátásbiztonság Európában, Paks II. pedig hazánk hosszú távú...

Az aradi vértanúkra emlékezett Kalocsa – A koszorúzáson Balogi József mondott beszédet

Kalocsa város hagyományai szerint az első felelős magyar kormány szoborcsoportjánál tartották meg a...

Új fasorok, fák díszítik Kalocsát

„A legjobb időpont a faültetésre 20 éve volt, a második legjobb ma van!” – tartja...

Az integráció fontos szerepe a roma társadalomban

Antidiszkriminációs programok Kalocsa  város életébenA Kalocsai Önkormányzat, a Szociális Központ és...

In memoriam Szallár Károly (1951-2021)

Futótűzként járta be a várost, hogy elhunyt Szallár Károly, Kalocsa idegenforgalmának egyik jeles...

Közlekedésbiztonsági napra készül a rendőrség

Októberben kezdődött és december elejéig tart a Kalocsai Rendőrkapitányság illetékességi területén...