A Kalocsa-Baja szakaszra egyelőre nem jut pénz

Forráshiány miatt nem épül az 51-es

2015.05.05 11:28    |    -r-s  

Az 51-es főút egyik legrosszabb állapotú szakaszának felújítására tovább kell várni, mint arra egy éve még számítani lehetett. A kormány ugyan jelentős összeget különített el a tavalyi büdzséből az ehhez hasonló szakaszok rehabilitációjára, és a Kalocsa-Baja közötti út helyreállítása meg is kapta az engedélyt, de belátható időn belül mégsem kerül rá sor.

Kalocsai Néplap

Az országgyűlési képviselő a hosszúra nyúlt bürokratikus eljárásnak tulajdonítja a késlekedést.

– Nem tartunk előrébb a Kalocsa környéki utak felújítási munkáival, amelyek egyébként megkapták a kivitelezési engedélyt, de az eljárás olyan sokáig tartott, hogy közben kicsúsztunk a pénzügyi finanszírozási ciklusból – magyarázta Font Sándor honatya. – A tavalyi év végén a viszonylag jó gazdasági teljesítmény miatt 50 milliárd forintot különített el a kormány a rendkívül rossz állapotú útszakaszok gyors kijavítására. Ebből a keretből Bács-Kiskun megyére 3,8 milliárd forint jutott – emlékeztetett.

A megyénkben elkölthető keretet olyan rossz minőségű útszakaszok gyors felújítására kellett fordítani, amelyek a legnagyobb terheltséggel rendelkeznek. Lévén ilyenekből a hozzá nem értők is tucatnyit tudnának felsorolni, a Magyar Közút műszaki igazgatásai tettek rájuk javaslatot, jelezvén, hogy szerintük melyek a legfontosabb, mihamarabb felújítandó útszakaszok. Ebbe a körbe akkor bekerült a Kalocsa-Baja közötti, valóban szégyenteljesen rossz útszakasz is, és várva vártuk, hogy meginduljanak az úthengerek. Még várhatjuk. Egyelőre ugyanis más helyszíneken indulnak meg.

– Sor kerül az 53-as és 54-es utak közös szakaszának, majd az innen Kiskunhalas felé vezető kisebb útszakasznak és a Kecskemétet Tiszakécskével összekötő, alsóbb rendű út további, nyolc kilométeres szakaszának felújítására – sorolta a gyors felújítási körbe az 51-esnél szerencsésebben bekerült helyszíneket a képviselő. – Az 53-as folytatása van még soron; ez egy közel 17 kilométeres szakasz, ahol félelmetesen nagy a forgalom: naponta 12-14 ezer jármű megy rajta végig, és ez meg is látszik az állapotán – tette hozzá.


A környék hírei

A szegregált terület integrációja

" A szegregált terület integrációja A roma társadalom Kalocsa életében A Kalocsai...

Pályázatból parkosított templomkert és új kerítés Ordason

Átvette a református egyház a Visszatérés Háza kulcsaitNagy ünnepre gyűltek össze az ordasiak elmúlt...

Kalocsai szerző sikere az irodalmi pályázaton

Október 14-én, pénteken este Budapesten kihírdették a Világháló Alapítvány ésa Blinken OSA Archívum...

Lélekemelő kórushangverseny a kalocsai főszékesegyházban – Három kiváló egyházi kórus több, mint 100 tagja énekelt

Kalocsa gyönyörű barokk templomában, a Nagyboldogasszony Főszékesegyházban október 15-én,...

Az aradi vértanúkra emlékezett Kalocsa – A koszorúzáson Balogi József mondott beszédet

Kalocsa város hagyományai szerint az első felelős magyar kormány szoborcsoportjánál tartották meg a...

Új fasorok, fák díszítik Kalocsát

 „A legjobb időpont a faültetésre 20 éve volt, a második legjobb ma van!” – tartja...

Az integráció fontos szerepe a roma társadalomban

Antidiszkriminációs programok Kalocsa  város életébenA Kalocsai Önkormányzat, a Szociális Központ és...

In memoriam Szallár Károly (1951-2021)

Futótűzként járta be a várost, hogy elhunyt Szallár Károly, Kalocsa idegenforgalmának egyik jeles...

Közlekedésbiztonsági napra készül a rendőrség

Októberben kezdődött és december elejéig tart a Kalocsai Rendőrkapitányság illetékességi területén...

ARCHÍVUM

Kalocsai Néplap Online Kalocsai Néplap KaloPress Nyomda Nagyítás Nyomtatás