Chronos-6

2015.11.06 10:04    |    sch-offer  

Ma már nem a buszok visznek rossz utakra engem.

Régen, falusi gyerekként törzsutas voltam (se keze, se lába), naponta közlekedtem a Volánnal, ahogy rajtam kívül még sok ezren, így hát az ember előbb-utóbb kívülről tudta a buszjáratokat, a sofőrök ismerősként köszöntek, kevesebbet kértek s nem adtak jegyet. Vagy ha egyedüli utas voltam, hazavittek kocsival, gondolom meg lehetett takarítani némi gázolajat. De ez már nagyon rég volt, legalább két Volán-társasággal ezelőtt, ők már el is felejtették, szerintem. Kérdezzék csak meg őket!

Ma már ritkán járok a kalocsai buszpályaudvaron, tán átlag kéthavonta, amikor valamelyik ismerősöm jön/megy Németországba/ból és segítek neki autóval cuccolni.

Kalocsai Néplap

Ugyanakkor nem tudtam nem észrevenni bizonyos dolgokat, amit született empatikus készségem miatt most szóvá tennék mások helyett, előre is elnézést kérek, hogy nem kerestem meg vele az illetékeseket, de szintén az empatikus készségem miatt feltételezem, hogy tisztában vannak e problémákkal és mindent megtesznek az orvoslásáért, hiszen már augusztusban, amikor legutóbb arra jártam, is fennálltak.

Az óratorony például már jó ideje fennáll, s most annyi késés után végre megállapodott hat óránál. Gondolom a Chronos-8 mellett felújították, így ő lett a Chronos-6. Egészen biztosan van mögötte koncepció, mert a váróteremben lévő analóg óra éppúgy 6 órát mutat. Ne legyünk túl szigorúak, végül is naponta kétszer pontosak. Egyébként is, kit érdekel az idő egy buszpályaudvaron?

A felújításkor nem fukarkodtak az utastájékoztató eszközökkel, van digitális tábla kinn és benn, amin az érkező és induló járatokról tájékozódhat a türelmes utas. Augusztusban és most is, odaálltam eléjük kíváncsian. A kinti táblánál vártam vagy öt percet, mire rájöttem, hogy nem mozdul. Az érkező járatokat mutatta, így nem is figyeltem igazán, kellett egy kis idő, mire felfogtam, lefagyott. A belső, függőleges tábla nem fagyhatott le, mert 90 fokban elforgatva, nagy, mászkáló barna mezőben szólítottak fel arra, hogy ellenőrizzem a hűtőrendszert. Nagyon szívesen ellenőriztem volna, de azt már nem írták meg, hol tudom ezt megtenni. Szó se róla, jólesett, hogy mindezt angolul közölték velem, az utazóközönséggel, „Check cooling system!” Üröm az örömben, hogy a buszjáratok adatait viszont kitakarta.

Alapból feltételezik rólunk úgy a nyelvtudást, mint a szakértelmet, hiszen a jegyvásárló automata is legalább augusztus óta a következő felirattal vár minden kedves jegyigénylőt: \windows\system32\config\system You can attempt to repair this file by starting Windows Setup from original disc.

A kornak megfelelően interaktív eszközök is elhelyezésre kerültek a pályaudvaron, ne unatkozzon a várakozó. Betonbiztos a számítógép, de még sosem láttam működés közben. Fel is került rá egy felirat: „Rossz, kérem ne nyúljon hozzá!” Ez csak azért zavaró, mert az egyedüli működő és helyes információt adó érintőképernyős tájékoztató felületre ugyanezzel a lendülettel rá kéne írni, hogy „Jó, kérem nyúljon hozzá!” Nem lenne hülyeség, mert általában sötét képernyővel ácsorog, amíg véletlenül hozzá nem ér valaki.

Marad a két, letra-set betűkkel kiragasztgatott, hagyományos tábla odabenn a váróteremben. Vagy a túloldalon az ember az ablak mögött. Ha véletlenül egyik sincs nyitva, akkor segít az okostelefon, vagy ha wifi sincs, akkor az okos törzsutasok.

Ha digit, áll is.


Publicisztika

A Rakétaezredre emlékeztek

A Magyar Honvédség 15. Kalocsai Légvédelmi Rakétaezrede, pontosabban a jogelődje, a Légvédelmi...

A Paks II. projektről kapott tájékoztatást a Magyarországi nemzetiségek bizottsága

A Magyarországi nemzetiségek bizottsága 2018. november 6-án kihelyezett ülést tartott Pakson,...

ARCHÍVUM

Kalocsai Néplap Online Kalocsai Néplap KaloPress Nyomda Nagyítás Nyomtatás