Mondom a magamét

Kinek az érdeke?

2008.11.06 13:07    |    Csapai Lajos  

Még a 2006-os helyi választási kampány időszakában hallottam dr. Hargitai László polgármester-jelölttől, hogy az úgynevezett óriásplakátok bizony nem olcsók, még akkor sem, ha elkészíttetésükben „szimpatizáns” nyomda, vagy cégtulajdonos működik közre bizonyos előnyök reményében. Akkoriban újszerűnek, célirányosnak, mondhatnám nagyvárosinak tűntek ezek a plakátok, s nem ezeken múlt, hogy végül is más lett a befutó. Szokták volt mondani, hogy a reklámra fordított összeg fele mindig kidobott pénz, csak azt nem tudni, melyik fele az. Így aztán kissé elgondolkodtatott, hogy a kalocsai ellenzék számára gründolt, a Fíbernet-hálózaton fogható, a bajai tévé által gyártott kalocsai műsor ugyan milyen meggondolások mentén született, s mit remélnek tőle, ha félháznyi nagyságban óriásplakátról mosolyog rám az egykori rádióriporter, mint műsorvezető, vagyis nem sajnálták a pénzt a promóciótól.

Hellyel-közzel közismert Kalocsán, hogy az önkormányzat által létrehozott KalocsaKom rövid idő alatt a város legjelentősebb szolgáltatójává nőtte ki magát, míg a korábban egyeduralkodó Fibernet előbb konfrontálódott a kalocsai céggel, majd erőfeszítéseket tett pozíciójának erősítésére azáltal, hogy az általa elfogadhatatlan feltételekkel kirúgott Kalocsa TV helyére a bajaiakat hozta a városba, akik jó pénzért még helyi műsort is rittyentenek a Fíbernetes előfizetőknek, nehogy a maradék is elpártoljon tőlük. Ezt majd még meglátjuk. Ebben segédkeznek azok a helybéliek, akik esküjükben a város érdekeinek megvédésére tettek fogadalmat, merthogy ez lenne az elsődleges feladatuk. Hogy a bajai tévé ide hozatala mennyire kalocsai érdek, ezt én nem tudom megítélni, de azért halvány sejtéseim vannak, kinek vagy kiknek volt ez érdeke. Véleményem szering valószínűleg azoké is, akiknek a médiából városunkat dehonesztáló közleményeket egy kecskeméti portál gyanús sietséggel átveszi, vagy azé, aki gusztustalan módon a konkurens csatorna főszerkesztőjének lemondását követeli, mert elfogultnak tartja.

Lehet, hogy rosszul látom, de az a véleményem, hogy Kalocsán egyre erőteljesebben látszanak annak a majdani média-egységfrontnak a jelei, amely a 2010-es választáson áll majd az ellenzéki polgármester-jelölt mögött, amelynek anyagi fedezetét egyelőre a háttérben működő cégek biztosítják. Amiként a mostani „pártatlan” lap és a vele fejénél összenőtt portál fényezi a 2 egyéni körzetben megválasztott és listáról bekerült ellenzéki képviselőket, valószínűleg ugyanúgy viselkedik majd a jövő kampányában is, amely talán már el is kezdődött. A bajai tévé belépésével teljes lett az elektronikus triáda is a városban a jobb oldalon, talán csak a rádió hiányzik egyelőre.

Nyilván szakember segíti az ellenzéket az utcai megjelenésben, bár marketingfogások tekintetében azért Kalocsa jelentősen különbözik a fővárostól. Ilyet már láttunk az önkormányzati választások időszakában, de akkor ez mintha visszaütött volna, főleg a gombócok esetében. Gondolom, ezért történhetett, hogy a focipályán felszerelt hatalmas molinót, ami a helyi tévé kamerája számára éppen eltakarta a jellegzetes hátteret a főszékesegyházzal, ugyanazzal a gyorsasággal le is szerelték. Kíváncsi lennék arra, ugyan mennyit fizettek a közterület-foglalásért és mennyit a fociklubnak a reklámfelületért. Gyanítom, az összeg a nullához közelít.

Normális esetben nagyjából két év van még a választásokig, de egyes információk szerint már hárman is jelezték, hogy indulnának a polgármester székéért. Ez így van jól, a választóknak legalább lesz lehetősége eldönteni, kit támogassanak, és majd a szavazófülkében döntsenek két év múlva, ki vezesse tovább a várost.


Publicisztika

Kalocsai Néplap Online Kalocsai Néplap KaloPress Nyomda Nagyítás Nyomtatás